/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside...
Fra : SACA2
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 03-09-04 20:27

Er der en der kender en adr. hvor man kan downloade et hjemmeside program der er gratis og let at betjene ..gerne på dansk????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 20:36

Værsgod!
http://www.tsw.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 20:37

Hvis du vil have noget at vælge immellem så værsgod.
http://www.webwriter.dk/

jeg har afprøvet begge glimrende programmer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-04 22:15

Hejsa..
Hvorfor dog ikke hente det ved Stones direkte http://www.stoneware.dk/
SACA2.. Husk, det var Bjarne som kom med WenWriter, ikke mig.
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 22:21

Clan, ikke at det betyder noget som helst, men mit link er til en underside af stoneware, hvor jeg gik ind først og hentede linket til webwriter (stoneware kune jeg nemlig udenad)
Pointene må du for min skyld gerne få

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-04 22:27

Never mind points, der er bare så meget andet godt på Stones side... så derfor

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 22:29

Nemlig!

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 04-09-04 07:48

Det er fint nok med en ny adr...Jeg kan bare ikke lige se på den hvor der ligger noget med hjemmesider..Kan kun se alf. fra regnskaber, til kodegemningsprogram...
hvad hedder det jeg skal bruge????????????????
Sorry jeg er nybegynder i IT

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-09-04 08:19

du koder hjemmesider i HTML .. de giver dig links til programmer der er lette og kode i .. du vil have en WYSIWYG editor

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-09-04 12:19

hvilket link har du problemer med?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-09-04 13:06

Gangster50 har nok ret i, at du vil have noget hvor du bare kan lade programmet klare "Kodningen".
Det må være stoneware du har problemer med og der skal du bare lede efter det link jeg gav dig til webwriter eller endnu bedre bare brug det link, men webwriter kræver at du sætter dig ind i html.

Du kan bruge MS Word eller OpenOffice.org til at gemme tekstsider i html, men det er ikke specielt godt.
Jeg har et lille program du måske kan bruge http://www.nvu.com/ det er beregnet til Linux, men der findes en Winddows version på download siden. Det er simpelt og det burde du kunne finde ud af hvis du gider at bruge lidt tid på det.

I den blå bjælke til venstre på Kandu siderne finder du et HTML kursus som su måske skulle kigge på, men ellers mådu ind på denne side: http://www.html.dk/
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 05-09-04 11:20

Ja jeg ved snart ikke....Jeg aner ikke hvad kodning er..
jeg vil en af dagene prøve at se på det kursus måske jeg så kan finde ud af hvad I taler om og måske selv finde ud af det..for jeg synes ikke i svarer direkte på hvad pokker jeg skal downloade af det programmer I har foreslået..jeg gider jo ikke downloade en masse jeg over hovedet ikke har brug for....men KUN en simpel hjemmeside, med plads til et par billeder...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 11:29

Det er jo svært at give dig et præcist svar når man ikke ved hvad du vil og hvad du kan, men hvis du vil have en meget enkel hjemmeside med et par billeder på kan du lave den i MS Word.

Prøv at hente Nvu, det lill elinux program der også er lavet til Windows. Det er utroligt simpelt og hvis du kan lidt engelsk finder du nok ud af det.
Du kan læse om programmet i linket i mit tidligere indlæg og du kan downloade Windows versionen her:
http://cvs.nvu.com/download/nvu-0.41-win32-installer-full.exe

Læs endelig mere om HTML: http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
eller http://www.html.dk/

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-09-04 11:00

Ja der er mange ting at sætte sig ind i når man starter på den "fortryllende" rejse ind i IT-verdenen. OG DET KAN VÆRE FRUSTRERENDE at der hele tiden er noget man skal vide på forhånd, for at lave en specifik ting/opgave. Jeg forstår på dig at du først og fremmest vil have lavet dig en lille hjemmeside med lidt tekst og billeder på. Det kan du gøre på flere måder: du kan enten gøre det på den "hardcore" måde, som CLAN og BjarneD så rigtig prøver at få dig til, ved at lære at "programere" (html) fra bunden (hvad der er svært i starten, men bliver hurtigt "nemmere").
Du kan også prøve at sætte dig ind i et WEB-EDITOR program (Frontpage, Go-Live, Dreamweaver osv.), hvor du på en mere "visuel" måde lærer at "komponere" din egen hjemmeside.
Det allernemmeste er dog at få dig en hjemmeside på enten TV2, TDC, WEBBYEN eller andre steder der tilbyder disse. Her er der faktisk både "skabaloner" og vejledninger til hvordan du hurtigt og (rimeligt) nemt får dig en hjemmeside. Det giver "selv)tillid" og blod på tanden til at gå igang med de første altarnativer jeg har nævnt.

Du skal ikke have "berøringsangst" for denne dejlige (IT)verden, men tage det stille og roligt, og evt. tage nogle kurser på en (aften)skole eller online her på nettet....eksempelvis her på KANDU.

Rigtig GOD fornøjelse!!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 11:31

Palle kig lige på http://www.nvu.com/ før du vurderer mine intentioner

Citat
Nvu (pronounced N-view, for a "new view") makes managing a web site a snap. Now anyone can create web pages and manage a website with no technical expertise or knowledge of HTML.

WYSIWYG editing of pages, making web creation as easy as typing a letter with your word processor.
.
Integrated file management via FTP. Simply login to your web site and navigate through your files, editing web pages on the fly, directly from your site.
.
Reliable HTML code creation that will work with all of today's most popular browsers.
.
Jump between WYSIWYG Editing Mode and HTML using tabs.
.
Tabbed editing to make working on multiple pages a snap.
.
Powerful support for frames, forms, tables, and templates.
.
The easiest-to-use, most powerful Web Authoring System available for Desktop Linux users.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-09-04 11:37

Ja det ser fint ud Bjarne!!! Prøv at lav et tip omkring denne hjemmeside...det vil givetvis være til hjælp for andre end spørgeren.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 11:38

Feel free!

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 09-09-04 19:04

Jeg kan helt klart anbefale denn... dreamtoolz... http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice_internet_designdinegenhjemmeside&t2page=privat_kundeservice_internet_designdinegenhjemmeside
det er rigtigt godt og det er forholds vis nemt at lære....
Jeg er ved at være førdig med min hjemmeside, den kommer op ca. onsdag på playhockey.dk
Jeg kan klart anbefale det.....

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 09-09-04 19:07

Og lige en ting, det med at det kun kan bruges at tele2 kunder er ikke sandt, man kan ekspoterer sin hjemmeside til en mappe. bare ved at sige ekspoter, i filer, i menu-bjælken...
Hvis du vælger at bruge det program kan du bare skrive til mig på min mail, hvis du har nogle problemer....

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 12-09-04 12:00

Sjovt nok har jeg selv fundet et rigtig let hjemmeside program på jubii...Tak for alle de "kloge" ord som jeg altså slet ikke vil bruge....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 12:14

Når du nu har fået alle de her mennesker til at bruge tid på dit problem kunne du for det første fortælle hvad du har fundet så du kan dele din viden med andre, som var parate til at dele deres med dig og for det andet kunne du jo godt acceptere et indlæg som svar da der jo er masser af gode svar selv om du ikke vil bruge dem.

Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 12-09-04 15:07

nej ved du nu hvad..Bjarne...jeg kunne jo ikke bruge nogen af jeres links...men på jubii. kan man lave en hjemmeside...der er skabeloner ala programmet publicher...som jeg har på pc´en så det var var let at finde ud af...og DET var et LET program jeg bad om...De andre forslag er vist for nørdede til mig....sorry....
og derfor burde jeg jo give poin til mig selv...men det kan man jo ikke smiler....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 15:28

Kunne eller ville er jo ikke det samme.
Du har åbenbart ikke afprøvet forslagene.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 15:30

Du ville for øvrigt jo heller ikke kunne få point når du ikk ehar skrevet noget brugbart svar i modsætning til de øvrige her

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 12-09-04 19:41

til Bjarne D...du aner da ikke en skid om hvad jeg har prøvet!!!!
og jo jubii var brugbart!!

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 13-09-04 00:18

du har ikke prøvet dreamtoolz vel??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-09-04 11:36

SACA2 opfører sig lidt besynderligt når nogen vil hjælpe. Har lige afvist på samme måde i et andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-09-04 12:11

Jah, BjarneD...han kan jo søge sine svar på JUBII...det er han åbenbart mere "tilfreds" med end vores "fremstrakte" kommentarer fra velmenende hjerter???!!!!