/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
er den for lille?
Fra : hvidtiger
Vist : 602 gange
70 point
Dato : 03-09-04 20:07

hvis man har en manuel choker på sin scooter og aktivere den og scooteren sagtens kan køre mens den er aktiveret og ikke går ret meget ned i tomgang er dysen så ikke for lille???????..Nu er det helt nyt og ved at chokeren virker da den gik i stå da jeg havde en dyse 95 i..Men den var dog for stor fandt jeg ud af...Så satte en 75 i..Det eneste jeg lige havde..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-09-04 20:08

Kører den ordentligt uden choker, eller kører den bedre med choker ?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 03-09-04 20:16

uden choker i tomgang efter jeg lige har standset står den og køre med 2000omdr og står der et stykke tid..Men så ruller den op på 3000omdr og bliver der..Tomgangsskruen er skruet helt ind før den gad og køre i tomgang...den køre meget ujævnt..Jamen den køre faktisk lige godt med og uden choker syntes jeg..Det eneste jeg kan mærke ved at jeg har choker på, er at den går lidt ned i omdr og nogle gange i stå med chokeren aktiveret..Men lagde dog mærke til at når jeg standser plejer de jo og totakte lidt før man stopper..Min lyder det som om at den er ved at drukne indtil jeg standser helt og derefter som skrevet stod gør det der med omdr...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 03-09-04 20:18

Men nu er en dyse 75 jo også en standartdyse..Jeg vil vel skyde på at jeg skal op på en 85-90 i dyse til min 19mm dellorto..tror du ikke??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-09-04 20:34

Jeg kender jo ikke resten af din opsætning så skal ikke kunne svare dig på præcis dyse størrelse... Men du kan lytte/mærke dig frem til den korrekte dyse størrelse, jeg ville prøve at give den lidt mindre benzin da det lyder som om den får for meget hvis du ikke kan mærke at chokeren bliver sat til...

Kommentar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 03-09-04 20:44

95-75 er for stort spring, max 5 str. ad gangen... hvis den kører bedrer med choker aktiveret, skal du skifte op i dysse str.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 03-09-04 21:05

Jeg tror nu ikke at dysen skal være mindre end 75...Jeg køre med Malossi Mhr republica 47mm kit, oversize membran, gearing, gianelli udstødning og polini speed control vario...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-09-04 21:59

Nej så er 75 da ikke for meget... Det lyder underligt... Hvis den kører uændret med choker på plejer det bare at betyde at den får for meget at leve af... Men i dit tilfælde skal du jo nok lidt op af, da et MHR rep. kit jo kræver en del at leve af...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 05-09-04 09:09

Hej igen!....Nu har jeg fundet problemet.....Det var chokeren..Da jeg købte hele metrakittet, var der så meget tilbehør til den 19mm dellorto karburator, at det ikke var til at overskue...For da jeg kom hjem og satte en ny 90ér dyse i kørte den men kunne stadig ikke køre i tomgang uanset hvad jeg gjorde..Så jeg prøvede mig lidt frem igen og samlede det hele og skulle til og køre hjem..Startede den og vupti!!!...Så var den sku gal igen!!!...Det samme problem som da jeg havde en 95ér dyse i..Kunne ikke tage ret mange omdr og hakkede og spruttede..Jeg vidste at den på en eller anden måde fik for meget bezin da jeg kunne lugte benzin...Nu ikke noget med og grine vel...Jeg har jo aldrig set en manuel choker før så jeg havde jo glemt den lille fjedre som skulle i nede i karburatoren...Så den jo kan falde ned igen efter man har givet den choker...Men da fjedren ikke var der kunne den jo ikke falde på plads igen og fik choker hele tiden!..Så er det jo klart at den ikke kunne køre i tomgang...*Gg*...Satte fjederen i og så var den der...

Men der ver en ting som har undret mig meget ved denne scooter her..Stiller man den op på støttefoden og giver den lidt gas kan man mærke at der kommer luft fra cylindren eller udstødningsporten..Er det meget normalt eller er det noget der kan ordnes med flydende pakning da den stadig gør det selvom jeg skifter alle pakninger??????????

Vh Hvidtiger

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-09-04 09:48

Så længe det kun er ren luft og ikke udstødningsgasser så er det helt fint, så er det bare fordi der cirkulere luft omkring din cylinder hvilket er meningen. Hvis dette ikke sker bliver din cylinder ikke kølet ordentligt og sætter stemplet...

Men det burde du jo ikke kunne mærke særligt tydeligt når du ikke køre, for så trækker den jo ikke specielt meget luft ind...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 05-09-04 10:09

Ved du hvad Jon...Det ert egentlig logik det du skriver...Tænkte jeg slet ikke på at det nok er blæseren eller luft derfra.....

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 70 point
Dato : 05-09-04 10:45

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 05-09-04 11:06

Tak for svaret Jon.