/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Menu, Java, Drop Down... hjælp
Fra : CLAN
Vist : 565 gange
250 point
Dato : 02-09-04 19:42

Jeg sidder med et lille problem i Java (som jeg ikke kender meget til) suk!
1. Der skal laves en tekst (menu overskrift) i grå tekst.
2. Når musen bevæges hen over menu overskriften dropper en firkantet/rektangulær boks i mørk grå farve dropper ned.
3. Teksten (undermenuer) i den mørke grå boks fremstår i en lys grå farve, med en lille pil/trekant foran. Når men bevæger musen hen over teksten slifter denne tekstfarve til hvid, og pilen/trekanten bliver rød.

Sidder der nogen, som kan hjælpe? Det behøver ikke nødvændigvis at være i Java, men det er det eneste, jeg kan forestille mig det kan laves i.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-09-04 19:52
Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 260 point
Dato : 02-09-04 20:21

Hej Søren
Jeg er opmærksom på at det ikke er links du søger, men måske kan du alligevel bruge denne til noget http://www.webdesign101.dk/web103/dynamiske_listemenuer.php

Der ligger flere menuer bl.a. i XHTML og det er lidt nemmere at rette i disse end i Java Script. Det er også noget i CSS som du måske kan bruge. Men en god side med mange gode artikler.

God fornøjelse med dit værk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-09-04 20:27

Glemte at skrive..
se de eksempler der er på ovenstående side specielt eksempel 1 - 3 - 5 og 6

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-09-04 22:51

Hej Bent
Min bedre ½-del har "bortført" mig fra computeren, jeg kigger det igennem i morgen
jakjoe -> dit link er gået lidt død på min PC (hænger lidt i bremsen)

Hvis en af jer har forstand på at programere i Java (jeg kan kun rette i eksisterende), så er min private e-mail som følger: marquardsen(snabel-a)email.dk
her kan jeg henvise til hvad jeg helt specifikt ønsker programeret (pris aftaler vi senere - ku' være %)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-09-04 22:56

clan> Så må du prøve igen... det er da ok her lige nu

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-09-04 00:08

Søren jeg kan også kun rette i eksisterende script, men måske Molokyle kan hjælpe hvis han kommer på kandu.dk i løbet af fredagen.
Håber din bedre ½-del slipper dig løs igen

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-04 19:27

o:D Jow' jow... jeg er skam løsladt - hun er faktisk på kursus i aften (t.o.m. 22:00)
Sidder lige og får et gammelt øg af en IBM Aptiva (688) op på dupperne for naboen... med dertil "kolde", så guderne må vide hwor'n det funker, når vi er færdige.

Der var mest "guf" at hente på http://www.webdesign101.dk/web103/dynamiske_listemenuer.php ikke fordi jeg har fået det til at spille 100% efter mine kriterier, men det skal nok lykkedes. Derfor smutter points i denne omgang til Bentjuul.

Kan I alle sammen ha en rigtig god weekend

Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-04 19:28

Tak for svaret bentjuul. Det var Jeremys navbar jeg hekser lidt med, og det skal nok blive OK!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-09-04 10:01

Selv tak Søren. Men jeg har i mine gemmer fundet et emne mere der hedder coolmenu jeg tror er fra DHTMLCentral.com. Hvis du er interesseret så kan jeg sende dig den på din mail.

//bent

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-09-04 22:11

Hej Søren - se ovenstående indlæg, nu hvor vi får mail igen.

//bentjuul