/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Er bredbåndsbrugere mere utålmodige end ~
Fra : Jernladyen
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 02-09-04 16:43

Jeg læste nedenstående i E-pressen. Passer det?? Jeg overvejde det et stykke tid, og fandt frem til, at der er noget om det, selv om jeg synes, det er stærkt overdrevet. Især det om at stå i kø. Hvad synes i??
Hilsen Jette

Bredbåndsbrugere er utålmodige

af Bjørk Arnadottir, Comon.dk,
d. 30-08-2004 11:24

Undersøgelser har tidligere påvist, at bredbåndsbrugere bliver stadig mere utålmodige, når de surfer på internettet.

Undersøgelser har tidligere påvist, at bredbåndsbrugere bliver stadig mere utålmodige, når de surfer på internettet. Det mønster viser sig også at gælde for bredbåndsbrugerne, når de bevæger sig rundt i den fysiske verden.

En undersøgelse lavet af Cable & Wireless påviser, at brugere af højhastigheds-internet forventer øjeblikkelig respons fra deres omgivelser, på samme vis som de får på internettet. En tredjedel af undersøgelsens 1.000 respondenter siger, at de er blevet mere utålmodige efter at have fået adgang til bredbånd.

Tidligere undersøgelser har vist, at internetbrugere med høje hastigheder generelt har en utålmodig natur. Tager det for lang tid at åbne en internetside, gider de ikke vente, men surfer hurtigt videre til den næste. Det samme mønster gør sig ifølge den nye undersøgelse gældende i den fysiske verden, eksempelvis når de venter i en kø.

En anden afslørende detalje er ifølge Cable & Wireless, at mænd er langt mere utålmodige end kvinder. Eksempelvis vælger tre gange så mange kvinder at vente i over et minut på at downloade en internetside, når de handler online eller bruger netbank, end mænd gør i samme situation.

Lligeledes er mænd også mere utålmodige, når de agerer i den fysiske verden. Undersøgelsen henviser til en lang række situationer, hvor mænd ikke har tålmodighed til at vente i kø i mere end tre minutter.

Royston Hoggarth fra Cable & Wireless påpeger, at undersøgelsens resultater kan have stor praktisk betydning for virksomheder, idet de målinger, der er lavet på, hvor længe forskellige grupper mennesker har tålmodighed til at vente i forskellige situationer, kan være til stor nytte.

»Der er en vigtig pointe med denne undersøgelse. Kunder kan miste tålmodigheden med virksomheder og organisationer i løbet af 180 sekunder, og mister derved kunden. Det sker, uden at virksomheden overhovedet opdager problemet,« siger Royston Hoggarth.

»Virksomhederne arbejder hårdt for at skabe iøjnefaldende brands, men hvis kunderne skal vente i kø i fem minutter, er det lige meget med års annoncering og eksponering af brands,« tilføjer Hoggarth.

Hoggarth mener, at teknologi opildner kundens forventninger om hurtig betjening, men ifølge Hoggarth er det netop også teknologien, som kan medvirke til at imødekomme kundens forventninger om øjeblikkelig respons – såvel i den fysiske forretning, ved telefonen og på internettet.

Respondenterne pegede på automatiske telefonsvarere, »musak« og langsomme internet-forbindelser som nogen af største irritationsmomenter, de kunne komme ud for.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-04 17:13

Jeg blir ihvertilfald utålmodig når jeg skal vente 5 minutter på at komme ind på Kandu! Men i den virkelige verden bliver jeg kun irriteret hvis nogle forsøger at springe over i køen!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-09-04 17:18

Jeg har 10 Mbit forbindelse og er nøjagtig lige så utålmodig online såvel som IRL, som jeg var da jeg havde 56K

Naaah spøg til side.... det er naivt at forvente at man "ekspederes" hurtigere på trods af at man kører bredbånd. Det afgørende er jo hvor HURTIG den server du er oppe mod kan reagere. Som f.eks her på Kandu - jeg venter ligeså længe som alle andre trods de 10 Mb.
Så at forvente hurtighed på baggrund af sin egen hastighed hjemmefra er en kende bøvet

Karina

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-09-04 17:24

Ja, sådan har jeg det også. Men hvis kassedamen er en snegl, og der er en lang kø foran, så bliver jeg nu også irriteret, for at sige det mildt. I går var kandu så langsom, at jeg slet ikke gad vente på det. Det tog nok over 5 min. at komme på, og så for at få den sædvanlige smøre om, at der er desværre sket en fejl, prøv igen senere. Da jeg havde prøvet det to gange, gad jeg ikke mere.

Men jeg har faktisk lagt mærke til, at jeg er blevet mere utålmodig fx. med hensyn til min samlever. Hvis han skal et eller andet, og ikke gør det med det samme, så gør jeg det selv, hvis jeg kan - eller truer med det. Men jeg tror faktisk ikke, han er langsommere til at gøre tingene, end han plejer. Jeg er bare mere utålmodig. Også overfor mig selv. Det irriterer mig grænseløst, hvis/når jeg ikke får gjort tingene i en fart, og det er jo temmelig tit en umulighed, da jeg er temmelig bevægelseshæmmet. Men jeg planlægger en masse ting, jeg skal nå på en dag, og så når jeg kun en fjerdedel - og bliver enten irriteret eller "fladtrykt".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-09-04 17:32

Det sidste du der skriver - kan jeg godt forholde mig til... *GG

Jeg kan osse blive så afsindigt irriteret, forleden ringede jeg til Merlin .... efter 3 kvarter med optaget, kunne jeg godt have selvantændt. Men om det er mere end før, og om det har noget at gøre, med forventningen om effektiv og hurtig ekspedition på Nettet... det skal jeg lige analysere nærmere tror jeg.

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-04 18:38

Lyder mere som om du er stresset af egne forventninger!

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 02-09-04 19:43

hejsa alt er vel ikke afhængig af bredbånd ,uden at sammenligne med din proceessor samt dine ram
mange har efterhånden op til 10 mb. op & dovnl. men mange deler forbindelsen , derfor kan der være ventetid ellers har fnollerp. ret
hilsen ib.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-09-04 20:00

Jeg ved ikke om vi er mere utålmodige.. hjemmesiderne bliver jo også fyldt med mere og mere lo.. så det tar evigheder at loade dem..alle skal lige ha lidt billeder ind af deres fammile og deres favorit musik..
så dem der betaler for at det skal gå stærkt bliver mere og mere iriterede og dem som er vantil at det går langsom spekulerer ikke over at det tar 8 min istedet for 6 min

Junior

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 02-09-04 21:18

Ja vi bliver vel alle mere og mere utålmodige med tiden. Det er ikke lige noget vi lægger mærke til, men bare noget der opstår hen ad vejen, i takt med udviklingen.
Jeg kan huske min første computer, som jeg fik i 1982, hvor man hentede programmer fra et cassettebånd, og kørte med 4 MHz.
Man vender sig til den øgede hastighed, og syntes ventetid er noget der irritere.
I dag hvor hastigheden på putteren er øget med 500 til 1000 gange, sidder man stadig og venter på at programmet skal blive loadet.
Vores utålmodigheds terskel bliver mindre, i takt med at udviklingen går hurtigere og hurtigere.
Sådan er det også i trafikken. Tænk på at man en gang var tilfreds med den trehjulet cykel som barn, og nu hvor man kan køre et par hundrede kilometer i timen på en motor bike.

Hvornår stiller vi os egentlig tilfreds med tingenes tilstand?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-04 21:19

Hvis dit bredbånd ikke lever op til dine forventninger, så køb en "rulle" mere!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-09-04 23:00

Jah, mon ikke det mere skyldes tidens stress, end om man har bredbånd og lynhurtige computere? Som severino skriver, så vænner man sig til, at ting går hurtigt. Det er vist noget af det samme, som når man er kørt af motorvejen, og så kommet til at ligge bag en, der kører nøjagtigt firs - eller endnu langsommere. Det kan da i hvert fald også gøre mig irriteret. Eller værre endnu - at ligge bag en traktor eller sådan noget.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-09-04 01:48

Tak for svaret severino.