/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
scanne dokumenter
Fra : granslam
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 02-09-04 14:59

jeg har en bekendt som har en lille boghandel som har spurgt mig om følgene
som selvstendig skal man jo gemme fakturaer i 5 år men kan man ikke scanne dem ind på computeren og lægge dem på en extern hder det ville jeg mene man godt kan
spg 1 hvad siger loven om elektronisk opbevaring
spg 2 hvor meget vil det fylde på en hder alså en fartura = 1 stykke papir bare scannet ind som et billede
spg 3 hvilken scanner ville i anbefale til dette
håber i forstår hvad jeg mener

mvh Granslam

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-09-04 17:09

granslam

den til formålet perfekte scanner må være Plustek OpticPro UA 18 der kan du lægge ca 25-30 fakturaer i af gangen hvorefter den selv scanner dem ind i et oprettet bilbiotek, du kan finde den på www.plustek.de jeg har den selv men bruger den til breve og ved ikke hvordan det ser ud med fakturaer, hør hos dit lokale toldkammer, de kan svare dig.

mvh
Per

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-04 17:59

Elektronisk opbevaring må jo være ok. Siden e-post er godkendt,
der får vi jo alt fra myndighederne hvis det ønskes.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-09-04 18:04

bibsamie
hvor meget fylder det når du scanner et brev ind ??
og hvad har du givet for denne herlighed

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-09-04 18:05

Teil tjaa det har du jo nok ret i

mvh Granslam

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-09-04 18:12

granslam

prisen kan jeg ikke huske men du kan finde den på Plustek's hjemmeside jeg ved ikke hvor meget hvert brev fylder.

per

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-09-04 18:15

bibsamie hmm okey nu er jeg jo ikke lige frem en ørn til tysk men jeg prøver at hakke mig i gennem

andre hvis der er nogen der ved hvor meget et dokument fylder høre jeg meget gerne fra jer

mvh Granslam

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-09-04 18:19

granslam

jeg mener at det var omkring 145 euro jeg gav for den, jeg har lige søgt på deres hjemmeside men kunne ikke finde prisen prøv at ringe til dem.

per

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 500 point
Dato : 02-09-04 18:21

granslam

en A4 side fylder omkring 450 KB har jeg lige set efter.

per

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 02-09-04 18:54

tussinde Tak for svaret bibsamie.