/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Søvn problemer
Fra : Internette
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 02-09-04 10:13

Har nogen et godt råd til afhjælpning af urolig søvn/snorken og indsovningsproblemer? Har hørt at Baldrian skulle være godt, men hvad ellers? Søger et alternativ til lægeordineret sovemedicin.

BEMÆRK!! Jeg søger ikke links til sider med alverdens gode råd. Der har jeg været. Jeg søger DINE PERSONLIGE ERFARINGER.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-09-04 10:15

Nu kender jeg ikke din situation, men jeg holdt op med at snorke og vække mig selv på den måde, da jeg stoppede med at ryge.

Hvis du ikke ryger er der jo ikke meget hjælp at hente

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 02-09-04 10:32

Hej Ingernette

jeg vil foreslå dig at du prøver at kontakte en NLPpsykoterapeut, jeg ved at for eksempel Karen Aaes intituttet i Århusk har god erfaring med terapi i forbindelse med søvnbesvær.
Du kan også prøve en terapeut der kan hjælpe dig med at ændre dit åndedræt, og dermed også ændre på din snorken.
Jeg har lavet en kombination af både åndedrætsøvelser og NLP teknikker og er nu helt holdt op med at snorke (siger min mand)

vh
dorthe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-09-04 10:35

itgrafen

Bare nysgerrig, hvilke NLP teknikker er det der har indflydelse på snorken??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-09-04 10:44

Hej Internette

Jeg har i TV set/hørt at vores "sovevaner" har stor betydning for vores søvn. Det handlede bla. om hvad vi foretager os inden vi går i seng....sidder vi fx. foran computeren er hjernen aktiv når vi går i seng -
Jeg tror det meget handler om, om vi går i seng med glæde (altså glæder os til at putte under dynen og slappe af) eller om vi går i seng fordi vi er trætte og opkørte/stressede, og har en masse at tænke på eller om vi går i seng "fordi vi skal". Prøv at lægge mærke til hvordan du "går i seng" ...hvis du ved hvad jeg mener

// Toupie

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 02-09-04 11:09

Den 15/8 2003 spurgte jeg om det samme. Jeg blev anbefalet cd en Gi slip og fantasi afspænding af Per Lang på Pushkar musik. Kan købes i boghandelen. Jeg har haft stor glæde af den. Når jeg er oppe at køre, sætter jeg den på, og jeg slapper igen af, og får en herlig søvn.
Torben

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-09-04 11:47

Du kan købe noget der hedder drogens baldrian i håndkøb på apoteket.Men hvis det er alvorlige søvnproblemer skal du nok tage en tur til lægen..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-09-04 11:48

PS. drogens baldrian virker udemærket

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-09-04 16:00

Jeg har prøvet bladrianpiller. De virker overhovedet ikke på mig. Men det er der nu så meget, der ikke gør.

Men hvordan bærer man sig ad med at glæde sig til at gå i seng??? Jeg HADER at komme i seng - muligvis fordi jeg har så svært ved at komme ud af den igen?

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-09-04 11:34

Hej Jernladyen

Jeg mener somregel også, at livet er for kort til at sove i mne man skal tænke positive tanker om dét at få lagt sig under dynen, få lov til at slappe af og hvile i sine egne tanker, lade dagdrømmene få frit løb, at få sovet så den næste dag kan gå igang - ja hvad som helst, bare det er noget der kan få en til at glæde sig ved tanken om at gå i seng....dét kan lade sig gøre Jeg kan mærke væsentlig forskel på min søvn hvis jeg "glæder" mig til at komme i seng, fremfor de dage hvor jeg har siddet alt for længe foran computeren.

// Toupie

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-09-04 19:58

Hej Toupie.
Det må jeg vist prøve. Der er intet tidspunkt jeg er så træt på, som når jeg skal op. Og det holder sig mere eller mindre lige til om aftenen. Når min samlever så siger, at nu er det sengetid, SÅ bliver jeg lysvågen. Resultat: jeg falder i søvn om morgenen, sover ca. tre fire timer, og slæber mig så gennem dagen - indtil sengetid.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-04 15:04

Jernladyen

Det kan skyldes 3 ting:
1. Stress.
2. Indholdsløs hverdag.
3. Bruger sin energi helt forkert.

Jeg har også sådanne perioder, og det er p.... irriterende - men det værste er at jeg godt ved hvad der er galt, men kan bare ikke tage mig sammen til at få ændret det

// Toupie

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-09-04 17:07

Hej Toupie.
Det tænkte jeg nok. Det har nemlig især været sådan de sidste par uger. Men som du, så er det en ting at vide, hvad der er galt - og noget helt andet at gøre noget ved det.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Internette

Dato : 24-09-04 07:23

Tak for svaret Toupie. Jeg vælger at give dig pointene, fordi jeg i bund og grund mener det samme som dig. Har man et godt liv, sover man godt og har endda ikke så meget behov for søvn. Havde håbet lidt på at få et tip om noget, der kunne afhjælpe det periodiske symptom på "ondt i livet". I virkeligheden gælder det om at søge den dybere årsag til, at man ikke kan sove.
mvh
Internette.