/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hukommelsen kunne ikke "read"
Fra : Pc freak
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 01-09-04 14:03

næsten hver gang jeg lukker et program kommer der en medelelse frem hvor der står at hukommelsen ikke kunne "read" og den gør det også når computeren starter. hvordan får man den til at lade være med det?

mvh
Pc freak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 14:34

lyder som et hardware problem. Er det noget den lige er begyndt på? Har du lige installeret nye drivere? Hardware? programmer? Spil?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 14:34

Har du været inde og rode i bios?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-09-04 15:46

pc freak: hvor meget ram har du på maskinen og hvilken model?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-09-04 17:00

pc freak: Fejlen opstår typisk når et program reserverer et hukommelsesområde til en streng, hvor Windows mener at strengen kan have en max størrelse og brugeren (eller hans programmeringssprog) mener den kan have en anden max størrelse.
Problemet kan ikke løses ved en reinstallation, men derimod kan en windows opdatering og evt. opdatering af de programmer der forårsager fejlen hjælpe.
En anden hjælpende faktor er at udvide hukommelsen på maskinen, da Windows definere sin max størrelse på strengen udfra den tilgængelige hukommelse. Jeg vil derfor foreslå dig at få opdateret dit operativ system, dernæst bundkortet (bios m.v) og ikke mindst driverne til det program som konflikter. Der må være en nøjagtig fejlkode du kan referere til. (tal + bogstaver)

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 01-09-04 17:49

det er næsten alle programmerne der har problemet og windows er allerede opdateret. den begyndte for ca. en uge siden. jeg har installeret et spil men jeg kan ikke huske om det var før eller efter at den begyndte. jeg har 1024mb jeg kan ikke huske hvilken model. jeg har ikke rørt bios.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 18:23

Ok. Tjek for virus og spyware hos www.spywarefri.dk under online værktøjer!

Du kan osse prøve en systemgendannelse fra en uge tilbage hvis du har winME eller winXP, men da der osse kan ligge virus der vil jeg anbefale en virusscanning først hos spywarefri!

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 02-09-04 15:54

jeg skal prøve når jeg kommer hjem, men jeg tror ikke det er det da jeg allerede har ad-aware installeret