/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende mails i Outlook Express.
Fra : Rupta
Vist : 5129 gange
500 point
Dato : 01-09-04 10:31

Hej

Kan ikke sende mails indeholdende billeder og vedhæftede filer.
Får følgende fejlmeddelelser. Har besøgt den anviste Microsoft support hjemmeside, med den har været nede eller ugyldig.
Kan nogen her hjælpe?

Meddelelsen kunne ikke åbnes fra mappen Udbakke. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800420C8

Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'Sender: LivingWithRadiation.', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 Error: Attachement of type .url considered unsafe - see Phttp://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;290497', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC69

Jeg anvender XP-Pro Dk, Antivir og ZoneAlarm. Desuden Spamfighter og Mailwasher Pro.

// Rupta

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-09-04 10:43

Hejsa
Prøv at sende ditlink som tekst (http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxx i stedet for som url fil.
Der skal ikke være blå streg under....
Der er mange programmer der siger at link er usikre at sende.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-09-04 10:49

Det eneste der driller er at du ikke kan sende vedhæftet filer, men du kan godt sende alm. mails. ???
Det kan jo også være din udbyders server der er nede. Har du kigget på deres hjemmeside om de har nogen fejlmeldninger, ellrs ring til deres support.

Men ellers prøv lige at gå ind i dit mail program.
Hvis det er Outlook Express skal du klikke på "Funktioner", gå ned i "Indstillinger" og finde fanebladet "Sikkerhed".
Der skal du fjerne fluebenet i "Tillad ikke af vedhæftet filer der muligvis kan indeholder virus gemmes eller åbnes."

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 10:57

Du har tilsyneladend flere problemer.
Det første kan du læse om her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;175327

Det andet kunne være en sikkerhedsindstilling som Taliskoko skriver om eller en for sikker opsætning på firewall.

Jeg kan se, at det er en TDC konto og TDC er ved at stramme op på sikkerheden så med det foretagendes sædvanlige medtoder, der minder mig om MS så kan hvad som helst ske.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-09-04 11:28

Se på TDC

Indgreb mod spam kræver ændring i mailopsætning

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=61392&sbnrqpx=040811

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-09-04 11:39

Glemte denne,
den er også fra TDC

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=63485

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 12:43

Et lille sidespring omkring TDC mails:
Jeg stoler ikke helt på de tiltag TDC er i gang med, jeg forventer faktisk at man vil miste mails.

Det der med den nye TDC opsætning vil jeg godt sætte spørgsmålstegn ved for den betyder, at man ikke kan sende mails med sit private domænenavn igennem TDC's mailserver og så har jeg lige lidt svært ved at se logikken i, at man vil blokere afsendelse af spam fra private kunder for det er jo det man gør når man øger sikkerhed på afsendelse og ikke på modtagelse. Den eneste årsag er selvfølgelig at man kan blokere for mails der bliver sendt af virus og spyware, men de spammail jeg har modtaget kommer nu ikke fra private adresser i DK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 15:25

Jep! Det fejlmeddelelsen siger er at den postserver du vil sende over har afvist din mail fordi den vedhæftede fil ender på .url . Det burde kunne løses via det svar taliskoko kom med, men kan muligvis osse være det nye tiltag fra TDC, og så er det Bjarnes svar der er rigtigt. Så skal du ændre på din konto indstillinger som TDC foreskriver! Hvis det var den modtagne postserver der havde nægtet at aflevere mailen videre til modtager, ville du have fået en bouncer mail fra pågældende server!

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 01-09-04 23:39

Hej

Mange tak til alle for de angivne-/ foreslåede løsningsmodeller!
Som det fremgår af disse er der talrige mulige årsager til problemet :<>
Vil afprøve de foreslåede løsninger og vende tilbage og evt. lukke spørgsmålet.

// Rupta :-96

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 02-09-04 00:14

Til taliskoko!

Sorry!
Jeg glemte at besvare dit ???

1) Ja, jeg sender alm. mails på sædvanlig vis.

2) Ja, har været på udbyders hjemmeside; ingen fejlmeldinger. Har haft fat i deres telefoniske support: En sød og venlig dame, der geleidede mig igennem fornyet opsætning af mailprogrammet. Hele to gange.Men uden held. Damen oplyste, at så måtte en tekniker ringe mig op, når en sådan var ledig, damen mente programmet ikke kunne oprette forbindelse til (finde) den udgående server og at problemets løsning oversteg hendes tekniske formåen.
I utålmodighed og med et stort ønske om problemet hurtigt kunne løses rejste jeg så spørgsmålet her.

3) Ja, det Outlook Express 6.0 og fluebenet i "Tillad ikke at vedhæftede filer der muligvis kan indeholde virus gemmes eller åbnes" er fjernet.

//Rupta

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-04 21:06

Kan du heller ikke sende en vehæftet ZIP file????

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 03-09-04 00:03

Jeg er dig svar skyldig. Det har jeg aldrig prøvet før

Vil prøve det og vender så tilbage med et svar

// Rupta

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-04 00:20

Der er jo nogle postservere der udelukker vedhæftede filer af bestemte typer som exe, com, scr, o.s.v. så det kunne måske være sådant noget du har problemer med?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-04 00:27

http://www.grasshoppernet.com/technicalsupport/outlook/0x800420c8.html
Kan følgende læses:

0x800420c8 - The message could not be opened from OUTBOX folder.
One cause of this can be that there are two identical accounts in Outlook Express with different names.

To resolve this, you need to remove the duplicate account. To remove it:
1. Open Outlook Express
2. Click on the Tools > Accounts > Mail tab.
3. Choose the duplicate mail account, and then click Remove.
4. Click Close.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-04 00:29
Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 03-09-04 00:35

Hej severino

Kan ikke sende en vedhæftet Zip-file.

Får føgende meddelelse:

Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'ZIPfiletest!', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 Error: Attachement of type .lnk considered unsafe - see http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;290497', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC69

// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 03-09-04 01:02

Severino.

Vedr.: http://www.grasshoppernet.com/technicalsupport/outlook/0x800420c8.html, så findes der kun een mailaccount.

Vedr.: http://www.mcdermottroe.com/kb/Win9x/oe/, er der noget der skal efterprøves mht. Knowledgebase
Main Page

- Outlook Express

The message could not be opened from OUTBOX folder ( Error 0x800420c8)
In Outlook Express, go to Tools|Options|Send.

Check if not checked - Send messages immediately. Or if checked, uncheck and recheck and click on Apply.

Det gør jeg lige ;.)

// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 03-09-04 01:11

Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'ZIPfiletest!', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 Error: Attachement of type .lnk considered unsafe - see http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;290497', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC69

Også efter at have udført ovennævnte:
Check if not checked - Send messages immediately. Or if checked, uncheck and recheck and click on Apply
o((

Men tak for hjælpen!

// Rupta

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-09-04 01:29
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-09-04 01:39

Der er flere steder på nettet det nævnes det kan være en virus. Prøv at kopiere noget af din fejl meddelse ude i Google og søg... Du er ikke alene. Hvis det da er en trøst.

Omvendt har jeg også læst at Mailwasher kan drille...

Men jeg ville da tage fat i deres support igen...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 01:42

Her kan du læse om hvad problemet måske skyldes
http://networking.earthweb.com/netsecur/article.php/624131

Og her kan du læse om hvordan du måske kan omgå det!
http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 03-09-04 01:52

Mange tak til alle!

Jeg er desværre nødt til at få noget søvn først

Vender tilbage

// Rupta

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-09-04 12:02

Har du prøvet lige at lave en on-line scanning for lige at være sikker på der ikke ligger noget snavs:

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

http://housecall.trendmicro.com/
Under "scan your PC"

Når du har scannet og hvis fejlen stadig er der, må du have fat i din udbyders support.

Pøj Pøj

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-09-04 00:18

Hej NG.

Så har jeg efterprøvet de foreslåede tips, undtaget talisco´s af 6/9 d.å. og intet har haft den ønskede virkning

talisco jeg har scannet med Symantec´s on-line antivirusscanning og med den downloadede- og opdaterede Antivir antivirus software. Ingen af disse har fundet virus. Ejheller Stinger fra Mac´a Fee fandt noget.
Har før anvendt Panda´s, men den var træls langsom til at downloade og scanne. Tror jeg alligevel lige prøver Panda´s igen.
Mht. evt. ad-/ mal-ware er der scannet med Adaware og X-Cleaner on-linescan. Heller ikke disse programmer fandt noget.
I fald Panda ikke finder noget, må jeg sikkert genere udbyder med problemets løsning

Vender tilbage til NG, når løsningen er fundet.

// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-09-04 00:25

Mente ikke talisco, men taliskoko

// Rupta

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-09-04 00:47

Det er OK du ikke kan skrive mit kaldenavn ordenligt Raptu.!!!

Du smider mange penge efter din internet udbyder hver måned, de har bare at hjælpe. Men det vil de nok også.

Det er surt at intet af de foreslået råd har hjulpet, overhovedet.
Har du som en sidste udvej prøvet at fjerne mailwasherPro.! Som skrevet længere opppe har jeg læst et sted at den kan drille mailprogrammet. Og på det har tidspunkt, hvis jeg var dig, ville jeg være tæt på panik.! Og det tag jo ikke lang tid at fjerne det og evt. install. det igen, hvis det ikke var det.... Tror jeg... ,jeg kender ikke programmets opsætning.

Men under alle omstændigheder, giv lige lyd hvad supporten siger... Det ender jo nok med dét.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 08-09-04 01:37

Du har ganske ret taliscoco; den tanke har strejfet mig, at det kan være Mailwash´eren der giver problemer
Har været skrækkelig hjemsøgt af SPAM og anvender pt. Spamfighter og Mailwasher simultant for at holde skidtet nogenlunde nede; først efter MailWashe´ren blev installeret var der et markant fald i antallet af spam og så er den også nem at arbejde med. Derfor vil jeg helst ikke af med den igen
Vil prøve dit råd mht. af afinstallere Whas´eren. Hvis den er årsagen ryger den ut. I modsat fald kan den blot installeres påny
Tak for ideen!
Giver lyd, når nyt foreligger.

// Rupta.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-09-04 10:54

Kan du ikke i første omgang, deaktivere din mailwasher, evt. i msconfig.
Programmer der ikke startes op ved koldstart, burde ikke have nogen indflydelse på resten af maskineriet.
Prøv. evt. at deaktivere alle de hjælpeprogrammer du har og test så om du kan få en vedhæftet fil igennem.
Hvis det så lykkedes, så kan du tilslutte et program ad gangen, indtil du får problemet igen.

Det er den metode der kaldes udelukkelsesmetoden

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 11-09-04 20:34

Hej!

severino!
Jeg er langtfra nogen "ørn" til det her
Måske du er venlig at forklare, hvordan jeg deaktiverer Mailwash´eren i msconfig.
Har pokkers svært ved at genkende, hvilke processer ( i Joblisten ) der hører til hvilke programmer.
Er ude på lidt dybt vand des.ang.

// Rupta

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 11-09-04 22:03

gå i til start ind i kør skriv msconfig
når vinduet er åben vælg fanebladet start og/eller tjenester og find (mailwash)
fjern fluebenet og tryk ok og dernæst genstart din maskine for ændringerne kan træde i kraft
jeg har sat mailwash i parantes da jeg ikke er sikker på at den hedder mailwash men kig i programstierne
for at se om du kan det på den måde

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 11-09-04 22:26

Hej poul_from!

Tak for "opskriften"!
Prøver lige, men først i morgen formiddag, da det for mig er blevet sengetid
Men, under alle omstændigheder, tak!
Jeg vender tilbage...

// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 14-09-04 22:41

Hej NG.

Har nu også prøvet at køre en msconfig iht. poul_from og severino ovenfor nævnt:
Mailwasher findes ikke under fanebladet "Start"-, og ej heller under do. "Tjenester", så det kan følgelig ikke skyldes programmet starter op sammen med compén. Så må det være konstateret
Kommer i tanke om, at det måske hjælper at lukke Washe´ren via Jobliste>Processer>Afslut proces; det skal lige prøves

Vender tilbage...
// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 14-09-04 23:00

Til taliskoko:

Idet jeg ikke har kommenteret dit svar af 08-09-04 0047, vedr. at afinstallere Mailwash, kan jeg nu fortælle dig, at jeg ikke er meget for at gøre dette.
Og, hvorfor så ikke det?
Jo, Mailwasher har "Blacklistet" flere hundrede afsenderadresser. Disse data går tabt ved afinstallering af programmet;ved fornyet installering skal hele seancen med at "blackliste" altså starte forfra. Det gider jeg s.. ikke, som noget af det første ihvertfald, hvilket sikkert er forståeligt.
Men du skal have tak for forslaget!
Det bli´r ski nok supporten, der kommer til at løse problematikken

// Rupta

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-04 16:52

Hej Rupta!
Er du koblet op på TDC's ADSL?

For så kan du bruge dit personlige filter til at undgå mails fra en lang række servere ved at angive nationaliteten.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 500 point
Dato : 15-09-04 16:54

Til Rupta.

Fair nok... Men tag nu fat i supporten. Vi brænder jo efter at høre hvad fejlen er.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 16-09-04 04:06

Hej NG

Først et svar til severino: Nej, jeg er koblet på TDC Webspeed og så vidt jeg har læst indenad, så er der ikke mulighed for spamfilter der
Til taliskoko: Ja, Ja, jeg skal nok tage fat i supporten, men det var altså rart at kunne løse problenmet ved egen-, eller venners hjælp
Hvis du forstår...

Har lige villet hæve pointene for svar på mit ?. men, det kan ikke lade sig gøre... Hvor åndsvagt-/ uforståeligt, men sådan er reglerne altså ;-B

Har også rejst ? i andre fora. Så jeg vender tilbage hertil, når løsningen foreligger, så tråden kan lukkes
Indtil da:
Tak og hej fra Rupta!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-04 18:12

Umiddelbart kan jeg ikke se om du er koblet direkte op, eller du bruger router.
Men hvis du kan få koblet op med en anden maskine, kan du få konstanteret om det er din webspeed der driller, eller om det er din maskine.
Har du en router er det nemt at tilslutte en anden maskine, hvor imod hvis du er koblet direkte til nettet, så må du jo bøvle med registreringen, inden du kan lave forsøget.

Jeg har TDC's ADSL og har fået Deres nye SPAM filter, som jeg må sige virker godt, men det tager lidt af de danske reklamemails, som jeg har tilmeldt. - Men det er blot at se i mappen SPAM og flytte den mail, hvis den er af seriøs karakter, hvad det sjældent er.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-04 04:05

I GONE

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 17-09-04 20:19

Til natmaden:

Du skriver, citat: " I GONE ". Citat slut.

Hva´ betyr det?

// Rupta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 20:22

Jeg har på fornemmelsen, at der sku´lle stå I'm gone >> jeg er "skredet"

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 17-09-04 20:27

Til severino.

Opkoblingen er direkte; kabeltv med Webspeed, altså kun et kabelmodem og én comp.
Derfor kan jeg ikke umiddelbart se muligheden for at sammenligne ved at koble op andetsteds
Men ellers er dit foreslag fint nok

Høres ved...
// Rupta

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 17-09-04 20:32

Hej BjarneD

Skal man så tage natmadens kommentar positivt?
Tror jeg vil ignorere den

// Rupta

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 20:43

Jeg tror den er uden betydning og den hentyder nok bare til, at det er en lang sejg sag du har gang i.

Mit forslag er at du skal smide Mailwasher ad h... til, men det vil du jo ikke så jeg følger bare med og ser om det lykkes på anden vis

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-04 22:23

Rupta! Prøv at gå ind i din webmail, og se hvordan den er sat op derinde, måske er den stillet til, ikke at behandle store filer. - Måske er det det der sætter en bremse på din mails indhold.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 24-09-04 23:25

Hej Alle i NG!

Ja,- så er den uge næsten gået

Windows XP Servicepack SP2 er blevet installeret.
Comp´ens respons er blevet en anden:

Ingen problemer mere med at sende e-mails med div. vedhæftede filer, eller andet.

Et andet og mindre betydende problem er dog et faktum:
E-mails i mappen " Kladder " kan ikke flyttes til " Udbakke ". Og dermed ikke sendes.
Men det er en anden problematik end nærværende tråds do..
Opretter måske en ny tråd om dette

Finder det svært at tildele point, da disse ikke tillades fordelt. :- Har derfor sagt: "skal?, skal ikke? Og det SKAL ende på et lige tal! ".
Point går derfor til taliskoko.

Tak til alle for kommentarerne

På genskriv

// Rupta

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 24-09-04 23:38

Tak for svaret taliskoko.

Det bliver først til supporten, når jeg har prøvet alle andre muligheder.
Kvier mig ved det

Hej
// Rupta

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-09-04 00:05

Hej Rupta.

Tja, det blev så til en halv løsning.

Jeg vil tillade mig at "dele" points med severino.

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 25-09-04 00:28

Hvordan gø´r du det??
Meget nysgerrig!

// Rupta.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-09-04 00:33

Det er ik´ så høj-forkromet...

Laver et nyt indlæg henvendt til severino...

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 25-09-04 00:54

Se-føli!

Tak!

// Rupta