/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program til let redigering af billeder.
Fra : Track
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 31-08-04 22:24

Jeg mangler et program til redigering af billeder. Programmet må ikke kræve den store processerkraft, skal helst være gratis(ikke noget krav) og fungere i Win XP. Det skal bruges til at klippe billeder til, slette uønskede objekter på billeder(simpelt) og ændre opløsningen til noget mere webvenligt. Nogen forslag?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-08-04 22:41

Hej Track

Du kan hente det program du ønsker her:

kortlink.dk/9uz

Hvis du kan der, så hent det her

http://www.jotto.no/pixort/about.html

Det tror opfylder dine ønsker.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-09-04 01:06

Franksp! Det er da vist kun en trail version, den du henviser til, udløber after 30 dage og koster derefter $25..

Track!! du har jo åbenbart windows XP, hvorfor så ikke bruge Paint, den har du jo allerede, jeg bruger den meget til at beskære billeder og rette småfejl, for at beskære et billed, tryk CTRL + A, tag fat i billedet og flyt til venstre + opad, til der hvor du vil beskære i venstre side og top, derefter tager du fat i den lille blå firkant ude til højre (midt i billed/højre side) trækker ind mod venstre til beskæringspunkt, det samme gøres i bunden....

Vil du bare gøre et billed mindre, tryk CTRL + W, skriv eks. 50% i både vanret og lodret, billedet bliver halvt så stort....

For at rette en fejl, eks. en hvid plet i billedet. Brug den stiplet boks, til højre (marker) marker et sted tæt på den hvide plet (hold venstre musetast ned samtidig med der trækkes) højrekilk i det markerede område og vælg Kopier, højreklik derefter et vilkårligt sted og vælg Sæt Ind, tak fat i det kopi af markeringen og sæt over den hvide plet, heved får du et identisk område at dække fejlen med....

Håber du kan bruge det og at du forstår min sølle forklaring......

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-09-04 01:11

Ups, der var lige et par stavefejl, det er vist ved at være sengetid
Håber du kan tyde det alligevel.....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 01-09-04 03:32

Her er et par stykker som er meget enkle at bruge.

http://www.xnview.com/

http://www.irfanview.com/

//bentjuul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-04 06:53

Her kan du se på lidt forskelligt.
http://www.html.dk/software/billedbehandling/

Godkendelse af svar
Fra : Track

Dato : 01-09-04 09:55

Tak for svaret alle