/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Omdøb "papirkurv"
Fra : clausp6100
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 31-08-04 17:38

Jeg vil gerne fjerne teksten "papirkurv" under mit papirkurv ikon, men det kan ikke omdøbes og når jeg sletter navnet i registreringsdatabasen virker det også godt, teksten er væk. Næste gang jeg starter op, er teksten der igen!! Hvordan får jeg reg.databasen til at forstå at jeg godt kan se det er en papirkurv?
MVH Claus

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-08-04 17:45

Der findes et lille program et sted på nettet, der kan omdøbe papirkurven, men hvor ved jeg ikke. Men det findes, du må igang med søgemaskinen eller besøg div. download steder.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 31-08-04 17:51

Sådan gør du...Og det virker!

Klik på "Start" - Vælg "Kør..".
Skriv "regedit" (uden citationstegn) og klik på "OK".
Find stien "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}".
Højreklik på "Standard" i højre vindue - Vælg "Rediger".
Navngiv papirkurven på ny - Klik på "OK".
Luk registreringsdatabasen.

Husk at lave backup af din reg. først!

Moltov

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 31-08-04 18:14

Gå ind i egenskaber for papirkurven ved at højreklikke på ikonet og tryk egenskaber og
slet der navnet "papirkurv" og tryk ok... virker på min putter...

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-08-04 19:25

Jeg har programmet taliskoko taler om, jeg kan zippe det og maile det til dig hvis du ønsker, det fylder ikke engang 300 kb Det er nemlig nærmest umuligt at finde det på nettet nu.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 31-08-04 21:28

Kennybear, Du gider vel ikke fortælle hvad prg. hedder ?

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 01-09-04 16:53

Hej Kennybear, det ville jeg meget gerne have, min email er lotus7@mail.dk
/claus

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 01-09-04 17:02

til trinethk: det virker ikke i XP.
til Moltov: har jeg prøvet flere gange, efter at have brugt papirkurven nogle gange og når jeg så starter computeren op næste dag står der papirkurv igen og databasen har redigeret sig selv tilbage, mærkeligt!
Ellers tak for svarene.
/claus

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-04 17:05

Hej clausp6100

Mit gæt er, at det er fordi du har automatisk gendannelse af system som aktiv...Prøv at slå den fra, og derefter ændre i reg.filen.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 01-09-04 21:30

Til Moltov, ja den er slået til, jeg har slået den fra og slettet "papirkurv" den er ikke hoppet tilbage endnu, så det er nok det. Hvis jeg slår automatikken til igen vil den så skrive sit "papirkurv" igen eller har den fattet meningen efter et stykke tid?
/claus

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 01-09-04 23:53

Programmet hedder Recycle Bin Editor og jeg lægger den lige zippet op på min web host og smider et link lige om lidt

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 01-09-04 23:57
Kommentar
Fra : moltov

Dato : 02-09-04 10:42

Hej Claus

Nej, så slår du den til igen, og den skulle så være der

Moltov

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 02-09-04 13:26

Hej, det rigtige svar må være det Moltov gav, at jeg skulle slå automatisk gendannelse af system fra mens jeg slettede "papirkurv" i registrerings databasen.
Teksten har ikke vist sig siden.
Tak til kennybear for programmet, der er nok flere måder at løse problemet på, ser det ud til.
/claus

Godkendelse af svar
Fra : clausp6100

Dato : 02-09-04 13:28

Tak for svaret moltov.