/ Forside/ Interesser / Rejser / Timesharing / Spørgsmål
10  mcloud 40
jeg har 2 uger på Gran canaria - salg ?
Fra : cgad
Vist : 2455 gange
100 point
Dato : 31-08-04 15:04

hej med jer
Jeg har arvet 2 uger på Purto Calma på Gran Canaria, med skøde og hele molevitten. Hvordan slipper man af med sådan nogle ? findes der et sted hvor folk kigger efter billige ferieuger/ timeshare ? nyprisen var vist omkr. dkr. 100.000,-, men i nærheden af 10.000 + skødeomkostninger er det urealistisk ?

på forhånd tak for hjælpen
Christian

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 31-08-04 17:46

Hvor mange år lyder det skøde på? 10.000 kr. er det din salgspris for skødet? Så vidt jeg ved køber man time-share for x antal år.

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 01-09-04 12:55

hej ahj

nej det her var noget af det sidste de lavede inden EU vistnok stoppede det. Det er for tid og evighed, og virker vistnok som en hushandel herhjemme - bare med den forskel, at det altså kun er 2 uger om året - og der skal betales vedligeholdelsesbidrag fordi der er folk der passer på det hele dernede. Jeg har ikke selv været på stedet i mange år, men de har ikke noget "re-sale" program der. - og ja jeg mener det nok er realistisk med omkr. 10.000 + advokatomk. i spanien - men jeg ved det faktisk ikke.. ?

Accepteret svar
Fra : matronen

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-04 19:29

hej der er faktisk en dask kvinde du kan spørge hun selger timesharing rundt om kring i verden her fra danmark... her er hendes adr. fandt hende på nettet og i på de gule sider...
Jette Birkholm
Bonnesvej 3, DK-2670 Greve
tlf. +45 3675 74 61 - fax +45 3675 7488 hun har også en hjemme side der hedder
http://www.timeshare.dk/
håber du kan bruge det til noget...

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 05-09-04 19:42

Ved du hvor meget skødeomkostningerne vil være? Og hvor meget man betaler i vedligeholdelsesbidraget er?

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 05-09-04 19:47

...... og undskyld forglemmelsen - i hvilken by ligger lejligheden?

Godkendelse af svar
Fra : cgad

Dato : 30-09-04 12:41

Tak for svaret matronen.

Kommentar
Fra : Pernilen

Dato : 14-02-05 21:22

Jeg har lige været på Gran Canaria på ferieog der er mange på gaden der vil sælge Timeshare,men de er ikke intereseret i at tale med danskerne,om det er fordi vi ved for meget om systemet ved jeg ikke,men prøv Svenskerne eller Nordmændene det er dem sælgerne kontakter.

Kommentar
Fra : carina1703

Dato : 18-07-05 20:24

Hej...
jeg har set dit lidt efterhånden gamle indlæg herinde ang. timeshare og ville lige høre hvordan det gik dig og om du kom af med den og om det var besværligt (da mine forældre også står og gerne vil af med deres på Gran Canaria).
Håber at du vil skrive tilbage hvis du får denne besked..

Mvh
Carina

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 19-07-05 07:50

Hej Carina

nej jeg er ikke sluppet af med den

Men det lykkedes med en dansk (Rågeleje) gennem Jette Birkholm (se "matronens" svar) - og nu betaler jeg trods alt ikke mere vedligeholdelsesbidrag, da de een gang hgavde planer om et resale program, som jeg straks meldte mig på - og så skal man ikke betale imens - det er nu mange år siden...

held og lykke med at slippe af med det skrammel

Kommentar
Fra : carina1703

Dato : 20-07-05 11:40

Hej igen..
Fik du ikke sat den tilsalg ved hende jette Birkholm??
hvordan fungere det der program som du omtaler og eksistere det stadigt??

Mange hilsner fra
Carina

Kommentar
Fra : Pedergn

Dato : 23-08-05 10:54

Hej Christians

Kan se du ikke har solgt de 2 uger på Purto Calma, vil gerne høre hvilke uger det er
og pris, omkostninger pr år, omkostninger ved køb. mail: Pedergn@ofir.dk
Hilsen Peder