/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Trådløst netværk - går af og på/firewall
Fra : ksjohansen
Vist : 641 gange
245 point
Dato : 31-08-04 13:44

Hej,

Jeg har 2 problemer med mit nye trådløse netværk.

Det ene drejer sig om min firewall (Norton) - hvordan sætter jeg den op til at tillade indkommende trafik? Jeg kan heller ikke se netværket/de andre computere.

Det andet problem er, at forbindelsen hele tiden ryger fra og på - den siger "signalstyrke meget lav/intet signal/ingen forbindelse", selvom computeren står lige ved siden af - herefter går den på igen et par sekunder senere med udmærket signalstyrke. Hvad kan det skyldes og hvordan afhjælpes dette? (det har intet med firewall at gøre, da denne er koblet fra)

Mvh.
Kristian

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 245 point
Dato : 31-08-04 17:31

Prøv at slå din firewall fra på dine pc'er!
Bruger du samme kanal til alle maskiner?
Har du samme arbejdsgruppe?
Hvilket mærke er de forskellige enhedder af dit trådløse netværk?

Skriv lidt detaljeret om dit netværk, så har vi nemmere ved at lokalisere dine problemer, for måske er der noget der bruger samme mærke som dig!

Kommentar
Fra : kongholm

Dato : 04-09-04 17:51

Hviklet mærke er dit trådløse netværks kort, D-link ?

Kommentar
Fra : ksjohansen

Dato : 05-09-04 16:15

Hej,

Her kommer lige lidt uddybende:

- Det første problem:

Netværket fungerer faktisk udemærket, når jeg deaktiverer Nortons firewall. Men der er ingen adgang til det, når det er aktiveret. Jeg har prøvet at køre XP's guide på forskellige måder.

- Det andet:

Jeg har DELL's TrueMobile netværkskort. Det sjove er, at det virker fint med andre trådløse netværk. Det skulle være et OEM Wireless-G Router 54 Mbps vi bruger her. Forbindelsen fungerer faktisk også fint med fast kabel og også fint på naboens trådløse kort. Så vidt jeg kan se må det være opsætningen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-04 11:55

Nu kender jeg ikke Norton firewall men i Zone Alarm kan man f.eks.under firewall>zones(som jeg har gjort på mit kabel netværk)der kan jeg se mit netværks kort og når jeg højreklikker
på dette så kommer der en menu liste frem hvor jeg kan tilføje et supnet,her kan jeg tilføje
mit netværk til trusted zone>ip addresse og Supnet maske,her sætter jeg så ip addressen og
sup net maske ind på min nr 2 pc og så virker det på min pc.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : ksjohansen

Dato : 14-07-05 20:11

Tak for svaret severino.