/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nem måde at 'flytte' programmer på ?
Fra : bne
Vist : 1152 gange
200 point
Dato : 31-08-04 10:28

Jeg har anskaffet en ny PC - min gl 200 MHz, med Win98, ER blevet for lille - men findes der en nem måde at flytte Outlook Express, Explorer, Frontpage osv fra een PC til en anden ?
Jeg ønsker at bevare min opsætning af mail, favorites, osv.

PC'erne er forbundet i netværk og der er CD-brænder i begge - men hvorledes kommer jeg nemmest om ved flytningen ?

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 31-08-04 10:40

En måske lidt dyr løsning ville være at lave et spejl af din harddisk :)

Det kan gøres vha. http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

Ellers kan du jo flytte din gamle harddisk over i din nye og så kopiere tingene derfra :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-08-04 10:42

Jeg syntes, at du skal nøjes med at lave nogle back up af de vigtigste opsætninger. Dine drivere ligger jo i Windows opsætningen og det vil give dig en masse problemer. Strengt taget må du ikke bruge OEM programmer på en ny maskine og er nogen af MS programmerne af XP typen kan du ikke umiddelbart.
I InternetExplorer kan du i Filer lave export af både foretrukne og cookies.
I OutlookExpress kan du lave backup af adressekartotek i Filer - Eksporter - Adressekartotek - tekstfil
Konti kan eksporteres fra Funktioner - Konti - Post - Eksporter (marker konto der skal eksporteres)

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 31-08-04 10:50

Dine mails kan du hente fra lagringsmappen hvis placering kan findes i OE - Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe. Hele mappen skal hentes for at der kan importeres mails ind fra den.
Hvis du skal bruge en spejling afharddisk skal du først fjerne alle dine drivere til motherboard og andre systemelementer da det er dem der vil drille. Det kan dog klares på den nye hvis du første gang kun starter op i fejlsikret og opdaterer drivere derfra.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 31-08-04 11:40

PepsDK :
Den gamle maskine blev drevet af WIN98 og den nye bliver drevet af XP, så et skift af harddisk er nok ikke lige sagen.

BjarneD :
Jeg kan udemærket kopiere fra eet drev til et andet - via netværket - men det giver mig jo ikke 2 ens installationer/opsætninger af diverse programmer...

Så jeg må nok i gang med din lange beskrivelse...........

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-08-04 14:47

Når din nye maskine har Windows XP kan du jo kun brugesådanne opsætninger som jeg har beskrevet. Jeg læste det som om du ville genbruge og det gjorde PepsDK tilsyneladende også.
XP har en eller anden funktion hvor man kan lave noget ved skift af computer, men jeg husker ikke lige hvordan.
Jeg prøver lige at fyre op under min XP maskine og vender tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-08-04 15:02

Jeg fandt nu ikke funktionen, men du kan bruge den jeg beskrev og hvis du skal have flere detaljer melder du bare tilbage.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-08-04 20:41

Prøv og tjek et program der hedder Outlook Express Backup Version 6.5 fra
http://www.genie-soft.com/products/oeb/default.html det er godt nok en prøve version men den virker fint til dit formål denne ene gang, den laver en backup af alle dine foretrukne, mail indstillinger (inkl. alle regler osv) din mail mappe, ja plus et par ting mere jeg bruger ikke andet end den til når jeg skal lave backup, det seje ved programmet er at det kan lave backupen som en exe fil hvilket gør det super nemt bare at flytte den til den nye pc og køre den derfra, men faktisk indeholder XP en guide til overførsel af dine indstillinger fra den gamle pc.

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 01-09-04 10:32

Tak for svaret BjarneD.
Det er lidt omstændeligt - men det virker !
Den indbyggede funktion i XP, havde jeg ikke succes med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 12:35

At det virker har jeg afprøvet adskillige gange, men omstændeligt er det.
God fornøjelse med din nye puter