/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hvordan får jeg brændt mine gamle lp-er ~
Fra : johnan
Vist : 333 gange
20 point
Dato : 31-08-04 00:16

Hej, jeg har nogle gamle lp-er som jeg gerne vil have brændt ned på cd, men dette vil nok kræve et nyt lydkort, men hvilket og hvor kan jeg købe det henne. Min Pc er ikke det nyeste men er der et krav til ram osv.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 31-08-04 00:21

det kræver nærmere en forstærker hvor du har en udgang der kan tilsluttes line ind på computerens lydkort
spændingen fra gramofonens pickup er for svag til at køre direkte i computeren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:45

Hvorfor mener du det kræver et nyt lydkort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:46
Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 31-08-04 10:04

Du forbinder bare din pladespiller til en alm. forstærker hvor du så forbinder lineout eller hovedtelefon udgang(vær opmærksom på volume på forstærkeren hvis du vælger hovedtelefon udgang)til din line in på computeren så vil jeg iøvrigt anbefale at du skaffer et program der hedder steinberg clean hvor du udover at optage også kan rense dine plader så det bliver rent uden knitren og støj.. Det virker!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-04 12:06

Med CD-Extractor v1.40 beta4. Et freeware program du kan hente på min hjemmeside : http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

Du vælger blot : [ Record from analog in ] i menuen Tools

Du skal tilslutte dit stereoanlægs (tape-) line-out til lydkortets line-in.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-04 12:11

Ps. bruger du Tape line-out, skal din forstærker stå på MONITOR Tape og din Rec-SELECTOR stå på Phono

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 31-08-04 13:40

Jeg har et Sound Blaster Audigy 2, som jeg bruger til det samme. Det har den fordel, at det kan rense for pladestøj under optagelsen. Jeg har koblet mit anlæg direkte til puteren. Til at splitte numrene med bagefter bruger jeg Polderbits.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37412

http://www.polderbits.com/

mvh Sonja