/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan normaliseres {EMBED Excel.Sheet.~
Fra : Bankerot
Vist : 751 gange
240 point
Dato : 30-08-04 18:03

Hej!

Jeg har lavet en skabelon i word der indeholder et Excel ark. Ikke et ret stort ark. Blot noget der regner ud at tallet i kollonne A multipliceres med tallet i kollonne B, hvorefter tallene i kollonne B adderes nederst.

Rundt om denne beskedne udregning er noget tekst der forklarer lidt om baggrunden for nogle ting.

Nu er sagen den at nok kan jeg få lov at skrive i dokumentet. Jeg kan også få lov at skrive i Excel-objektet i dokumentet. Excelobjektet regner da også rigtigt; MEN...

... efterfølgende forsvinder(?!) Excel-objektet. Det eneste der står er blot "{EMBED Excel.Sheet.8}".

Jeg kan ikke fjerne denne kryptiske meddelelse. Når man i dokumentet højreklikker på teksten {EMBED Excel.Sheet.8}, og i genvejsmenuen vælger Regneark-objekt/rediger fremkommer excel-objektet i et nyt(!) vindue, men excel-objektet er forsvundet fra dokumentet...

Hvordan rettes der op på dette? Jeg vil jo gerne printe det skrevne ud - inkl. excel-objektet.

Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 18:17

Nu er det i princippet 2 forskellige programmer der så blot kan snakke sammen! Embedded betyder vel bare indeholdt/indlagt i (i dette tilfælde word) . Men tror du kan indsætte det på følgende måde
Fra en Microsoft Excel-fil

Åbn det Microsoft Word-dokument og det Microsoft Excel-regneark, som indeholder de data, der skal oprettes et sammenkædet eller integreret objekt fra.
Skift til Microsoft Excel, og marker derefter hele regnearket, et celleområde eller det ønskede diagram.
Klik på Kopier .
Skift til Word-dokumentet, og klik derefter på det sted, hvor oplysningerne skal vises.
Klik på Indsæt speciel i menuen Rediger.
Hvis du vil integrere objektet, skal du gøre et af følgende:
Klik på Indsæt kæde for at oprette et sammenkædet objekt.
Klik på Sæt ind, hvis du vil oprette et integreret objekt.
Klik i boksen Som på elementet, der har ordet "objekt" i navnet. Klik f.eks. på Microsoft Excel-regneark-objekt.

Excel arkel skal så sættes til at være integreret!

Kommentar
Fra : Bankerot

Dato : 31-08-04 11:30

Tak for svaret Tedd.

Jeg har dog allerede gjort præcis det du skriver. Som jeg nævner virker det oså fint - umiddelbart!

Når jeg klikker på det integrerede Excel-ark kommer jeg da også ind i cellerne og kan skrive løs.
Alt virker ok hertil.

Når jeg derefter klikker ude i dokumentet igen bliver Excel-objektet med et "fovandlet" til den noget kedelige linje "{EMBED Excel.Sheet.8}.

Denne situation kan NOGEN GANGE reddes ved at markere alt (CTRL+A), højreklikke, og i genvejsmenuen vælge "Feltkoder til/fra".

Tidligere virkede skabelonen fint. Man klikkede på Excel-objektet, skrev i nogle celler, hvorefter man klikkede ude i dokumentet, og skrev teksten færdig.

Men en så en dag... {EMBED Excel.Sheet.8}. Og det ser ikke særlig smart ud på print.

What to do??

Accepteret svar
Fra : supertekst

Modtaget 240 point
Dato : 13-09-04 14:56

Prøv at kontrollere følgende i Word:
Menuen Funktioner / Indstillinger / fanebladet: VIS feltkoder fra *) / fanebladet UDSKRIV feltkoder fra *)
*) intet flueben

Genvej til Slå til/Slå fra : ALT+F9 - hvis det alligevel sker

MVH

PS: Ellers må der indlægges et par linier i en macro i AutoOpen - der slår disse indstillinger fra, hvis du "kører" npget andet, der slår dem til.

Godkendelse af svar
Fra : Bankerot

Dato : 13-09-04 15:21

Tak for svaret supertekst. Du er min helt
Det var sgu (fy) tæt på at være en Exraordinær god besvarelse.
Hvis der tillige havde været forslag til et par linier i en macro i AutoOpen, havde det været en realitet.

Du kan dog bryste dig af at være den første i flere måneder, som har ramt hovedet på sømmet, og tak for det.
Hurra!!

Med venlig hilsen
Bankerot

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 14-09-04 08:28

Hej Bankerot

Det glæder mig, at du kunne bruge mit indlæg.
Jeg skal senere i dag sende de to nævnte linier til macroen. Ved du hvordan du opretter en macro?

MVH

Kommentar
Fra : Bankerot

Dato : 14-09-04 09:30

Man skal (vel) bruge et makromodul i skabelonen:

Sub AutoOpen()
MinMakro
End Sub

Men man skal vel også bruge

Sub AutoNew()

Eller hvad?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 14-09-04 10:07

Nemlig - du indlægger følgende modul i din skabelon:
Ved at anvende begge hændelser (AutoNew & AutoOpen) - så sikre du dig at der såvel ved nye dokumenter baseret på din skabelon som åbning af bestående dokument baseret på skabelonen - at felkoderne er slået fra, som du ønsker.

God fornøjelse
Giv blot signal, hvis du har brug for mere assistance i denne anledning.
MVH

Sub AutoNew()
SlaaFelterFra
End Sub
Sub autoOpen()
SlaaFelterFra
End Sub
Private Sub SlaaFelterFra()
ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = False
Options.PrintFieldCodes = False
End Sub