/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gearskifte på Corolla
Fra : Vatos
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 30-08-04 15:36

Hej

Jeg har fornyligt haft problemer med gearskiftet på min Corolla 1,3 fra 88. Jeg har svært ved at sætte den i gear.
Jeg har prøvet at skifte ned i gear, for at se om det er synkromessen, men her oplevet jeg ikke problemer.

Desuden synes jeg at koblinger "tager fat" hurtigere end tidligere, dvs jeg skal ikke løfte foden særlig meget før bilen sætter i gang.

Er der nogen der har gode ideer??

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-08-04 16:54

Du skal nok lige se efter om din slavecylinder til koblingen er tæt og virker som den skal. Det kan godt være der for den er svær og få i gear, og tager fat tidlig.

Accepteret svar
Fra : tonnie

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-04 17:10

det som geu siger er helt korrekt, men tjek lige beholderen for vædske inden du gør noget af det andet.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-08-04 08:22

Ja, jeg tilslutter mig både geu og tonnie. Men du skal ikke være så nervøs hvis det kun er dette for den koster kun 122,- kr hos T-Hansen:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=295802605&n=360274008#xy Det tager kun ½time at skifte og kan klares selv, med en hjælper når den skal luftes ud.
Hvis det derimod er pga defekte syncromesseringe (som netop gør hele gearkassen "træg" , som du er inde på) så snakker vi nok en ombyttergearkasse i dit tilfælde, samt ca. en dags arbejde.

Mvh
Palle jensen

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 22-09-04 12:34

Tak for svaret tonnie.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-09-04 18:20

Selv TAK