/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
UFO på min NRG udstødning!
Fra : RAF.DK
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 30-08-04 13:07

Daws jeg har en NRG og på dens udstødning er der selvfølgelig et blind rør, men så er der også et andet rør der sidder lige ved siden af blindrøret som går op til kaporatoren, og lige før den ender i kaporatoren sidder er en lille box på den...
HJÆLP jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er´............... på forhånd TAK!

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 30-08-04 13:11

Box ?, hvordan ser den ud?. Og hvad har den forbindelse til?.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-08-04 15:06

Det kunne meget vel være en fin lille katalysator... Hvad er den ellers sluttet til ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-08-04 15:07

Det er en del af et antiforureningsudstyr,ifølge nogle nye EU normer.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-08-04 15:10

Jon
Hvis det var en katalysator,rensede den vel ikke kun noget i et rør,men tog hele udstødningen hu?

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-04 15:27

Jeg har rodet rundt for at finde ud af det samme spørgsmål.
Målingen (lillebox)sørger for at karburatorens dosering er rigtig=renere udstødning.
Kilde kode pallebhansen.
Men den helt rigtige forklaring,altså hvordan og hvorledes, den har vi stadig tilgode.
Jeg har 2 boxe på min,hvoraf den ene ikke er en box,men en lille cylinder.
I min manual som jeg fik fat i over nettet er der intet som belyser det.Fik den fra Sydafrika.
Scooter PGO-T Rex 110,måske EU reglerne er strengere end dernede.
Hvis man spørger forhandleren er svaret"det er noget med forureningen" så kan man selv rode videre.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : RAF.DK

Dato : 31-08-04 08:14

Du siger den for en ranere udstødningsgas men så ville det jo være en katalysator, og det ved jeg det ikke kan være.
Den "box" der sidder der på som er koplet sammen med udstødningen og kapuratoren er også rimelig lille. For hvis det var en katalysatore så ville den sidde på udstødningen som en stor klods,og det gør den ikke.

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 01-09-04 13:33

det skulle vel aldrig være en lamdasonde ligesom på en bil? har din knallert indsprøjtning så er det ret sansynligt !
lambasonden måler den forbrændte gas for forurenning og regulerer derefter..

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 02-09-04 00:49

det er en katalysator jeg har selv en NRG og der sider et lille flter inden i og der gr en slange ned til variomatic hvis du åbner ind til den kan du se et lille hul hvor luften kommer ind men om alt er du kan godt proppe hullet til i udstødningen med en boldt og så sav resten af I PRASIS HAR DEN BOX IK EN SKID AT SIGE det er et krav fra eu om fouerening så hvis kan du bare fjerne den helt men så ser den lidt tom ud der

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-09-04 05:40

jngn135 >> Det gør en nrg ikke!!

hansp > Præcis det jeg syntes jeg kunne huske...

Kommentar
Fra : RAF.DK

Dato : 02-09-04 11:58

snaggen``plus en lille box`` er kun slutet til udstødning og kapurator ikke andet...................!

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 02-09-04 22:08

den har ikke forbinelse med kabarator på nogen måde

Kommentar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 03-09-04 01:28

Det kaldes "Ditech" system. og det er en lambda sonde som måler den forbrændte udst. gas og derefter justerer benzin-tilførslen, så en rimlig perfekt forbrænding opnås = bedre ydelse(Så længe std. dele er monteret, i hvert fald), bedre benzinøkonomi, og mindre forurening...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-09-04 07:18

mcmikkelcjo > Sådan en sidder der ikke på en nrg!!

Kommentar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 03-09-04 09:50

jon, hvad er det så? det er ikke nogen katalysator..
Det må da være noget i stil med et direcht-system...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-09-04 10:13

Der findes kun en 50ccm scooter på det danske marked med ditech system, og det er en Aprillia Ditech, en NRG har ikke et sådan system...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-09-04 10:33

Det bliver mystiskere og mystiskere.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : RAF.DK

Dato : 03-09-04 19:12

Den HAR kontakt med kapuratoren! Og det er slet ikke et ditech system..........

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 12-09-04 13:49

som tidliger sagt du kan bare fjerne den uden nogen form for problem jeg må da vide hvad jeg snakker om når jeg selv har en NRG

Godkendelse af svar
Fra : RAF.DK

Dato : 18-09-04 15:25

Selv om du ikke rigtigt kunne svare helt på det så var det det beste svar, Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-09-04 15:55

Selvtak,RAF.DK.Selv de kn.mek. jeg har spurgt om det,begynder at vrøvle lystigt,istedet for at sige de ikke ved det,
men lad os håbe der er lys forude.
Hilsen Keldd.