/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Detaljeret oversigtskort over Jylland
Fra : Dittesen
Vist : 2060 gange
75 point
Dato : 29-08-04 20:54

Hvor finder jeg på nettet et kort over hele Jylland, som samtidig er så deltajeret, at man fx kan finde byen "Klim" og som kan printes ud i en ordentlig kvalitet.

V.h.

Dittesen

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 20:55

det blir jo til mange sider, kan fu ikke bare købe et kort på en tankstation?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 20:56

ellers er der www.krak.dk og www.eniro.dk

Kommentar
Fra : kayaemma

Dato : 29-08-04 20:58

Du kan også prøve www.dk.map24.com

Den er ret god.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 21:05

Kort & Matrikelstyrelsen hjemmeside www.kms.dk har alt hvad du ønsker. Gå ind under Find Sted. Der kan du spørge efter bl.a. Klim. Når det er fundet bestemmer du selv målestok-forholdet. Du kan gå helt ned i 1:5000 og printe alt ud.

Kommentar
Fra : Dittesen

Dato : 29-08-04 21:19

Jeg har måske ikke udtrykt mig helt tydeligt. Jeg mangler et slags oversigtskort over Jylland (Danmark), hvor også små byer er indtegnet på. Det skal være et kort, der giver et overblik over fx hvor Klim ligger ift Dronninglund og Brovst.

Jeg kender godt de forskellige netsteder, der bliver nævnt, men umiddelbart er mit problem, at jeg, når jeg zoomer ud, ikke længere kan se, hvad de forskellige små byer hedder.

V.h.

Dittesen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 21:26

Jeg tror ikke sådan noget findes, tænk på målestokforholdet, det er jo en umulig opgave. Derfor er det jeg foreslår Find Klim - Udprint et detail-kort. Gå Ud i en mindre målestok - Print igen. Og så videre. Alt på ét kort er som at bede en gartner om anvisninger til at lave en rosenhave med 1000 arter i en urtepotte.

Kommentar
Fra : kayaemma

Dato : 29-08-04 21:26

Jeg tror ikke du kan finde et kort der er så detaljeret og samtidigt skal kunne vise hele jylland på en computerskærm. Det vil blive alt for småt og utydeligt.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-08-04 21:37

du låne et sådan kort på en CD på biblioteket

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 21:44

ferik -> Vel ka' hun da ej. Jeg HAR selv de kort på CD herhjemme, og de har nøjagtigt samme begrænsning som beskrevet ovenfor. Man KAN ikke få et kort med så mange detaljer, hverken vist på en skærm eller printet ud. Med mindre man har rådighed over en printer som dem Geodætisk Institut bruger når DE printer Landkort, men det er der KUN GEodætisk Institut der har råd til. De koster mange Millioner kr.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-08-04 00:23

Jeg bruger AutoRoute 2004 - Det opfylder alle mine behov. Desuden giver jeg Arne.jakobsen ret... det kan ikke fås bedre end på cd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-04 00:37

TAK Carsten. I øvrigt tror jeg ikke at du har ret. Der findes efterhånden flere rigtigt udmærkede kort-værk der er gratis tilgængelige på nettet, som næsten har gjort mine CD-prgrammer overflødige. Og til det behov spørgeren har. er mit første råd STADIG helt fint.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:22

Hej Dittesen. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 17:27

Dittesen

Luk nu dette spørgsmål, ellers tvivler jeg på at du i fremtiden vil kunne få ret meget hjælp på Kandu. Arne