/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
FTP LIST giver ikke svar
Fra : teudt
Vist : 207 gange
350 point
Dato : 29-08-04 19:13

Hej, hjælp ønskes.

Jeg har et ftp-site, som jeg gerne vil connecte til hjemmefra. Jeg har tidligere haft Cybercity ADSL med en trådløs router bag ved CC's adslrouter, og alt kørte perfect. Jeg er nu skiftet til netværket i min boligforening (99/md mod 429/md hos CC), og nu kan jeg ikke connecte.

- Der er IKKE Firewall på vores forbindelse i foreningen.
- Jeg har ingen problemer med andre sites
- Jeg har ikke problemer mod dette site fra arbejdet eller andre steder.
- Det hjælper ikke at skifte til PASV.
- Site't kører med Bulletproof
- Jeg bruger FileZilla, men CuteFTP og ftp via dos-prompt virker heller ikke.

Fejlmeddelelsen ser således ud med PASV slået til:
Error: Transfer channel can't be opened.
Reason: A connection attempt failed because the connected party did not properly
respond after a period of time, or established connection failed because connected
host has failed to respond.
Error: Could not retrieve directory listing

Fejlmeddelelsen ser således ud med PASV slået fra:
Response: 150 Opening data connection for directory list.
Response: 425 Cannot open data connection (10060).
Error:    Could not retrieve directory listing

HJÆLP....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-08-04 19:30

Hvad sker der, når du i DOS laver en PING eller TRACERT til den IP adresse ftp-siten ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : teudt

Dato : 29-08-04 19:39

Der kommer et ganske normalt svar ved begge

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-08-04 20:33
Kommentar
Fra : teudt

Dato : 29-08-04 23:20

desværre - der står ikke noget, som jeg ikke allerede HAR prøvet.

Som sagt har jeg ikke problemer mod andre FTP servere - de virker uden problemer, så det er ikke et routerproblem i firewall'en.

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 08:24

i nogle boligforegninger er det ganske enkelt ikke tilladt at bruge FTP, for ikke at side og kigge log hver dag er der nogen der er så smarte at de lukker for port 21 ud/ind, dermed er der ingen der tager den fulde båndbrede. Jeg ved jo ikke om det er tilfældet, men jeg kunne godt forestille mig det.

MVH
giffenDK

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 08:25

ups overså lige det at du kunne mod andre ftp servere, så det er ikke problemmet.

MVH
giffenDK

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 22-09-04 21:01

Lige en tanke..... Har du egentlig en router på ?, du bliver nød til at route trafikken hen til den pågældene maskine der kører ftp'en... ?

frank/

Kommentar
Fra : teudt

Dato : 23-09-04 08:46

Hvis du læser tråden, kan du se, at jeg ikke har problemer med FTP mod andre sites - det er derfor ikke et routerproblem på min side.
Faktisk løste problemet sig ved at jeg kontaktede vores udbyder, som rettede en fejl på en server...

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-09-04 19:31

Så kan spørgsmålet vel lukkes ?

mvh
jakjoe