/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad skriver man??
Fra : annettemor
Vist : 9059 gange
100 point
Dato : 29-08-04 18:59

Hej

Har lige fået at vide at en meget nær kollega har midstet hendes søster. Vil så gerne skrive et kort til hende så hun ved at jeg tænker på dem. Men hvad pokker skal jeg skrive?????

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 19:12

Kære XXX. Jeg har netop hørt om dit smertelige tab. Jeg ved at du havde et nært og godt forhold til din søster, og føler dybt med dig i denne svære situation. Jeg skal ikke trænge mig på, blot sige at jeg er her for dig hvis du får behov for en at læsse af hos. Kærlig hilsen Anette.

Ret til så det lyder som DIG istedet for MIG.

Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-04 19:15

Min dybeste medfølelse i denne sorg.

"Tit øjet må tindre
og læben må le.
For at skjule det indre,
som ingen må se."

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 19:21

Du skal skrive, hvad du føler. Hvis du begynder at anvende andres sprog, virker det i mine øjne lidt opstyltet! Bare skriv hvad der først falder ind! Og skriv kortet! Det betyder utroligt meget at få noget støtte og medfølelse, når man står i din kollegas situation! Så ved man at der er andre der tænker på én og deler éns sorg! Det gør det hele lidt lettere!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 19:21

ans -> Smukt lille digt. Man kunne jo også kombinere!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-04 19:34

annettemor

Uanset hvad du end vil skrive, så vil modtageren vide, at du tænker på ham/hende og familie.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 19:50

Såvel tedd som ans har ret. I USA skriver man ikke kort, der går man hen i det lokale supermarked og køber et færdiglavet kort. Man kan så vælge imellem 1000 forskellige tekster inden for 100 forskellige kategorier. DET STINKER. Nej i DK skal det være Håndskrevet og Hjertement! Og så er teksten såmænd ikke så vigtig, blot du gør opmærksom på at du ER der. Men dit spørgsmål LØD: Hvad skriver man?? Og det var DET såvel ans som jeg prøvede at give et bud på.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-08-04 22:00

Som flere andre også er inde på, så skal du bare skrive, hvad du føler og hvad du tænker. Du skal ikke være bange for at sige noget forkert, - ofte tør folk ikke nævne et ord om det smertefulde, som eventuelt er overgået et andet menneske, og det føles for mange som en ekstra sorg oveni sorgen; altså at folk undgår dén, der er ramt af sorg, fordi de har berøringsangst med emnet og ikke ved, hvad de skal sige af frygt for at sige noget forkert eller "påminde" om det smertefulde. Men når folk er i stor sorg, så tænker de ikke på ret meget andet; sindet er helt fyldt op med dét, der er sket. Og det lindrer faktisk sorgen og smerten, hvis et andet menneske tør se én ind i øjnene (i overført betydning) og tør være ved og være nærværende omkring det ulykkelige. Så altså, fortæl hende blot, at du tænker på hende og at det gør dig ondt, hvad hun må gå igennem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-04 11:05

Modtag hermed Vores dybeste kondolance ved din søsters alt for tidlige bortgang.
Har du brug for en snak i denne svære tid, skal du vide vi er her for dig.

Kærligst 'anettemor'.

...sådan ville (..og har) jeg skrevet til en veninde med dødsfald i hendes familie. Hun gav senere udtryk for, hun blev rørt og følte sig trøstet ved dette korte brev.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 11-09-04 11:10

Tak for svaret ans.
Brugte dit digt - det blev hun rigtig glad for...

God weekend

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 11:22

Selv tak Annette

Det er et digt, som er skrevet i min poesibog. Min veninde var på daværende tidspunkt 13 år. Det er først i en voksen alder, at betydningen er gået op for mig.
For mig er det det bedste, der er skrevet i den bog.

Jeg håber på at din kollega efter omstændighederne har det godt. Det må være rart for hende at vide, at der er andre, der tænker på hende.

Hilsen ans og god week-end til dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-04 11:27

Det er også en smuk ting ans fandt i sin poesibog der

Godt at læse du rent faktisk fik skrevet noget anettemor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 11:27

Jeg har også digtet på en lidt anden måde

"Øjet kan smile og munden kan le,
men sorgen i hjertet kan ingen se."