/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Gjertrud Jensdatter Rotfeld
Fra : agerlund
Vist : 2039 gange
200 point
Dato : 29-08-04 13:34

Gjertrud Jensdatter Rotfeld født ca. 1468 i Brovst Bratskov.
Er der nogen der med sikkerhed kan sige at Jens Nielsen Rotfeld 1446 -ca 1504 og Christiance Olufsdatter Lunge
1445- ca. 1469 er hendes forældre, og hvor kan jeg finde dokomentation for dette.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:18

fra fs. kan disse data bruges ?
Senta
Family Group RecordFamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

Husband's Name
Bjorn Nielsen KAAS (AFN:FT0W-VC) Pedigree

Born: 1518Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Died: 26 Mar 1581Place:
Married: 4 Nov 1554Place: , , Viborg, Denmark

Father: Niels KAAS (AFN:FT0W-M5) Family
Mother: Anne Bjornsen BJORN (AFN:FT0W-S1)

Wife's Name
Christence ROTFELD (AFN:FT0X-5V) Pedigree

Born: Abt 1528Place: Of Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Died: 19 Nov 1601Place:
Married: 4 Nov 1554Place: , , Viborg, Denmark

Father:
Mother:

Children

1. Sex Name
M Gabriel Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-62) Pedigree

Born: Abt 1555 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

2. Sex Name
F Edel Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-77) Pedigree

Born: Abt 1557 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

3. Sex Name
F Anne Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-8D) Pedigree

Born: Abt 1559 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

4. Sex Name
M Erik Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-9K) Pedigree

Born: Abt 1561 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Buried: 28 Sep 1598 Place:

5. Sex Name
M Niels Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-BQ) Pedigree

Born: Abt 1565 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

6. Sex Name
F Helvig Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-CW) Pedigree

Born: Abt 1567 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

7. Sex Name
F Kirsten Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-D3) Pedigree

Born: Abt 1568 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

8. Sex Name
M Jens Bjornsen KAAS (AFN:QCQ7-N6) Pedigree

Born: 1558 Place: Volstrup, Mors, Thisted, Denmark
Died: 1618 Place:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:24

fra fs. er det din ???
Senta

Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

--------------------------------------------------------------------------------

Christence Lunge Compact Disc #19 Pin #201779
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: abt 1453 Place: Odden,Mygdal,Hjorring,Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Oluf Olufsen Lunge Disc #19 Pin #201778
Mother: Karen Banner Disc #19 Pin #186361

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Jens Nielsen Rotfeld Disc #19 Pin #208697

Marriage: abt 1463 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

Notes and Sources:
Notes: Available on CD-ROM Disc# 19
Sources: None

--------------------------------------------------------------------------------

Submitter:
Kurt V. NAGEL
R.R. #3 Innisfail, Alberta Canada, T4G 1T8

--------------------------------------------------------------------------------

Submission Search: 1010242-0911100144301
URL:
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #19
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:39

senta
Gjertrud Jensen Rotfeld
Female Family

Event(s):
Birth: About 1470 Bratskov, , Thisted, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Jens Nielsen Rotfeld Family
Mother: Christence Olufsen Lunge

Marriages:
Spouse: Soren Pedersen Munk

Husband
Soren MunkPedigree

Birth: About 1474 Komdrup, , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1505 Of Komdrup, , , Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-08-04 17:47

Hej Senta.
Kaas slægten ved jeg ikke noget om endnu, det kan være at det kommer.
Gjertrud Jensdatter Rotfeld er den rigtige, Jeg har selv fundet dem samme sted.
Jeg håbede på at der var nogen der kunne give mig titlen på en bog hvor det står, for hun er ikke nævnt i adelsårbogen under forældrene.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-04 18:24

På FS. er der flere oplysninger om anerne, derudover kan du prøve denne adresse
http://danpa.dda.dk/
der er følgende oplysninger om Rotfeld
Senta
SØGERESULTAT
Søgning på "Rotfeld"
9 registreringer
Sundsøre
Alex Binneballe, Lilleg. 8, Thisted - Vihøjgård - Grinderslev klosterkirke, udgrav- ning, slægter m.m. - Nørgaard, ejere og slægtsforhold - Astrup, ejere og slægtsforhold - Slægten Lykke, Grinderslevkloster - Eskjær, ejere og slægtsforhold - m.m1950-1998Grinderslev sogn, Sundsøre kommune
Kommune ikke angivet
Banner, Erik Eriksen, ca. 1484-1554, til Asdal, Kokkedal med mere, rigsmarsk1525 - 1554
Holck, Hans, til Barritskov, død 1565, lensmand hustru Margrethe Holck, født Rotfeld, død 15751559 - 1566
Rotfeld, Jens Nielsen, til Bratskov, lensmand1550 - 1550
Rotfeld, Niels Eriksen, til Bratskov Biersholm, levede 14711464 - 1471
Rotfeld, Niels Jensen, til Bratskov, levede 15511533 - 1533
Lykke, Hans, t. Havnø - 1553 Hustru Johanne Nielsd. Rotfeld til Eskjær - 15770 - 0
Rotfeld, Erik Nielsen, t. Bratskov og Holmegård - 14521451 - 1451
Rotfeld, Niels Jensen, t. Bratskov - 1551 -1515 - 1544

9 registreringer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 18:26

Kender du denne hjemmeside ??
Senta
http://home.online.no/~nermo/slekt/d0004/g0000091.html
Gjertrud Jensdatter ROTFELD
CIR1468 - ____
BIRTH: CIR1468, Bratskov, Brovst, Hjørring, DK
BAPTISM: (ikke oppført i "Danmarks Adels Aarbog")
Father: Jens Nielsen ROTFELD
Mother: Christence Olufsdatter LUNGE

Family 1 : Søren Pedersen MUNK
MARRIAGE:
+Maren Sørensdatter MUNK
+Christian MUNK
Birgitte Sørensdatter MUNK
+Peder Sørensen MUNK

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 18:28

Årsagen kan være hvis disse oplysninger stemmr angående hun er gået over til BAPTISM ??
Senta

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-08-04 19:40

Hej Sena
Jeg kender godt den hjemmeside, har haft kontakt med ejeren,og han er usikker på det, samt at jeg har fundet fejl hos ham.
Jeg har lige været inde på Danpa, og skal have undersøgt nogle ting nærmere på Rigsarkivet, som de henviser til
Tak for hjælpen
Grete

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 19:48

Kan hun evt. ha giftete sig under sin stand , dette muligvis er medvirkende til hun ikke er nævnt i Danmarks Adels Aarbog") ??
Derudover hvis du søger på navnet Søren Pedersen MUNK på FS. er der mange data om familien.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 19:55

Reventlows hjemmeside prøv at søge på de forskellige navne, feks. Rotfeld osv. det kan være du finder flere oplysninger du kan bruge.
held og lykke
Senta
http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmget.cgi/n=reventlow?I13704

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-08-04 19:56

Hej Senta.
Munk slægten er også adelig.
Men hvad står FS for. Jeg har set det mange gange, men ved ikke hvad det står for.
Jeg lader lige emnet stå åbent til i morgen.
Jeg kender en der gerne vil læse dine svar, så går point til dig.
Grete

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 20:16

Mormonernes store database til søgemuligheder i hele verden.
http://www.familysearch.org/
der er beklageligvis fejl i deres data så det skal tjekkes i kirkebøgerne.
På anetavlel finder du en brugervejledning til FS.den kan printes ud , deri er oplysninger om hvad du kan finde af data i deres database.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 20:22
Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-08-04 20:29

Den kender jeg godt, jeg vidste bare ikke at det var forkortelse for den.
Grete

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 30-08-04 09:02

Ifølge min omfangsrige ordbog behøver ordet "BAPTISM" ikke at betyde andet end "Daab", men kan også betyde "Indvielse" eller "Navngivning"

mvh
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-08-04 13:34

Det har du så evigt ret i , BAPTISME blev betragtet som kætteri i 1500 tallet ,så vidt jeg erindre blev troen først anerkendt i Danmark ca. 1900.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : agerlund

Dato : 30-08-04 16:34

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : tmsabby

Dato : 20-02-05 18:13

Hello,

I have been trying to follow this thread with my Danish translator program. I too am looking for sources for Gjertrud Jensdatter ROTFELD. She is not in Danmarks Adels Aarbog. Has anyone found a reliable source for her existence? Any information would be greatly appreciated!

Troy
Roseville, Minnesota, USA