/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sigma Flash EF-500 DG Super II på et Can~
Fra : croaks
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 29-08-04 07:29

Jeg har et Canon EOS 300D, og da jeg har købt en Sigma Flash EF-500 DG Super II, så tænkte jeg om I måske havde lyst til at give mig nogle fiduser til at komme i gang med at bruge denne flashen.

Hvis I kunne/ville forklare mig hvordan jeg kommer i gang, stiller på lyset (på flashen) mm., så ville jeg være taknemlig.

Jeg er ikke særlig erfaren med et camera og flash, så derfor vil nogle korte klare forklaringer/eksempler være til stor hjælp for mig.

NB. 500 POINT TIL DET RIGTIGE SVAR !!!!!

-Croaks

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 29-08-04 13:46

hej croaks

Du skal næste prøve at gå ind på www.fotokritik.dk

det er en kanon foto hjemmesiden

ole

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-04 20:41

http://photonotes.org/articles/eos-flash/
måske kan du finde, hvad du søger her

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 31-08-04 08:39

Jeg har også et 300D
men jeg kender ikke den flash - så jeg ved ikke hvor meget automatik der er på den - eller om den kan spille sammen med automatikken på dit camera.
Men men
hvis du skal den hårde vej og det har jeg prøvet med et flashanlæg så prøv at lave nogle forsøg
og generelt så kan en flash jo ikke lyse et stadion op
men en flash er god på mellem 2 - 5 meter (synes jeg)
her ville jeg starte kameraet på manuelt og sætte lukkertiden til 125/s
og så en blænde 8
prøv så at lave nogle billeder der er større og mindre i blænde åbningerne
og lær så din flash at kende
på dit 300d kamera er der også en funktion der tager 3 billeder hver gang du taget et skud og så gemmer den billedet i 3 versione
et på (det kan stilles) to blænder over og et to blænder under
men når du har så godt ete kamera så ville jeg da forsøge om flashen kunne arbejde sammen med flashens automatik - og er det tilfældet så vil flashen jo automatisk kunne ændre på stort eller lille blink afhængig af om motivet et tæt ved eller langt fra.
Jeg håber du kan bruge dette lidt
Hilsen
Allan
kan jeg bidrage med mere kan du jo også skrive retur

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-09-04 20:01

Hej AllanBugge

på dit 300d kamera er der også en funktion der tager 3 billeder hver gang du taget et skud og så gemmer den billedet i 3 versione...

Hvordan gør man det?
Hvor er denne funktion på et Canon 300D?

Hilsen
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 11-09-04 12:23

Tak for svaret wibbi.
Det skulle være på Dansk, men okay

- Croaks