/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6610i - foto
Fra : Jernladyen
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 29-08-04 01:29

Når jeg tager billeder med min nye Nokia 6610i, bliver det fuldstændig utydeligt. Farverne er helt forkerte (de har et rødgult skær), billedet er uskarpt og man kan nærmest ikke se hvad det er. Det er ikke fordi jeg ryster det. Duer det ikke, eller gør jeg noget galt????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-08-04 10:40

Den eneste kamera telefon jeg har haft tog nogle "OK" billeder. Det var en 3650. Den er så strittet ud igen, fordi jeg egentlig aldrig brugte det.

Jeg kan se på Nokia´s hjemmeside den har 3 kvalitets niv. Prøv evt. at sætte den til det højeste. Og så kan man også indstille den potræt og aftenbilleder og en ting til, prøv også at kigge på det.
Men nu kender jeg ikke 6610i, men tjek med betjeningvejledningen om kamera funktion er sat rigtigt op. Ellers må du en tur til forhandleren og høre hvad der er galt, den kan jo være defekt, også en ny telefon.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-04 15:08

For at billeder skal blive rimelige at se på, skal telefonen som minimum have VGA-kamera
- altså tage billeder i en opløsning på 640 x 480 pixel.

Men 6610i har blot CIF-kamera (svarende til en opløsning på 352 x 288).

Så hvis kameraets kvalitet betyder meget for dig, er der desværre ingen anden løsning
end at købe en ny telefon.
Gode kameratelefoner er Nokia 7610 (1000.000 pixel) og Siemens S65 (1300.000 pixel).

Desværre koster de begge to kassen: 3000 - 4000 kr.

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-08-04 15:28

Tak for svaret Rellom. Jeg tænkte nok, det var kameraet, der var noget ged. Jeg har nemlig prøvet at sætte kvaliteten af billederne så godt som den kunne. Heldigvis er jeg ligeglad om det duer til at tage billeder med.Vi har et alm. digtitalkamera også. Men hvis der havde været noget i vejen med det, ville jeg have haft mine penge tilbage. Jeg synes nemlig ikke, det er en særlig god tlf. Jeg kunne bedre li' min 3510i.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-04 15:49

Selv tak, Jette.

Hvis du ikke bryder dig om telefonen, kan du evt. sætte den til salg i Den Blå Avis.
Jeg ved, at flere har fået gode priser for deres brugte telefoner der.

Men at få pengene tilbage fra forhandleren er en nærmest umulig opgave
- også selv om der rent faktisk ér noget i vejen med telefonen.