/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
udprinte stifinders indholdsfortegnelse?
Fra : ticka
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 28-08-04 18:47

Kan man ikke på én eller anden måde udprinte en indholdsfortegnelse over de forskellige filer i en mappe i stifinderen? Eller findes der ikke et program der kan gøre det?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-08-04 19:01

med printkey kan du tage et billed og sætte det ind word
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-08-04 19:03

Gå i DOSprompten. Skift til den ønskede mappe ved at skrive cd c:\mappenavn skriv derefter Dir *.* >LPT1.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-04 19:10

Et simpelt lille værktøj>
PrintFolders

http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwprintertools.html
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-08-04 19:11

man kan da lave en simpel bat fil
lav en ny txt dokument som indeholder
dir /b > test.txt

så omdøb den til se.bat
og når du så klikker på se.bat vil der automatisk blive lavet en text fil som indeholder dine filer
og det har jo sin fordel fordi nu kan du selv redigere

ps. se.bat skal ligge i den mappe som du har dine filer
men du kan da også lave andre komandoer med "dir" hvis du går i kommandoprompten
start > kør > cmd

skriv dir /?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-04 19:19
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-08-04 19:21

Alt+Print Screen

Ganske enkelt

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 28-08-04 19:39

Hurtig respons -
Ferik & camillamoster - jeg skal kunne bruge teksten, så billedformater dur ikke.
Jeg er ikke så dus med DOS og batfiler
Manse, kigger lige på dit forslag.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-08-04 20:25

ticka >> du behøver heller ikke være dus med dos og bat filer du skal bare lave en ny tekst dokument med din højre musetast og så kopiere dette ind

dir /b > test.txt

og så gem den og så omdøb den til hvad du ønsker den skal hedde men den skal bare ende på .bat
og så klik på den bat fil så laver den selv en ny tekst fil til dig
mere simpelt kan det da ikke være

Godkendelse af svar
Fra : ticka

Dato : 28-08-04 22:43

hey Manse - præcis sådan noget jeg ledte efter. Med Printfolders kan man lave en html-fil der automatisk kan generere links til filerne i indholdsfortegnelsen + at indholdsfortegnelsen kan udprintes. Tak for svaret.
Og technet - jeg har gemt din version også - må jeg prøve en dag