/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændrør og dyse?
Fra : bumsbabs
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 27-08-04 18:48

Hej. Jeg står og skal til at sætte ny cyllinder på min sfx (en proma 48mm fra west-import.dk)... Jeg har hørt lidt om at det var nødvendigt at skifte tændrør, ellers kan den sætte sig, og det vil jeg jo selvfølgelig gerne undgå. Hvilket tændrør ville være optimalt? Jeg skal jo også skifte dyse. Har fået at vide at jeg skal skifte til str ca. 90 med std. luftfilter og 100-110 med power-filter. Lyder det rimeligt?
På forhånd tak! Mvh Steffen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-04 20:42

Nu har et så stort tun, slet ikke godt af at køre med standard-karburator, da det ikke får luft nok, og lettere sætter sig, men hvis du vil, er strålespidsen nok i overkanten med og uden standard-luftfilter.
Dog sker der bestemt ikke noget ved at køre med for stor strålespids, specielt ikke under tilkøring. Det køler jo bedre med for stor strålespids, og det værste der kan ske, er at du let drukner den.
Tændrøret er normalt BR6HSA, men skal have et højere varmetal, for at kunne komme af med varmen, og derfor skal du have: BR8HS
http://www.thansen.dk/product.asp?c=294604683&n=282593231&pn=282593292
MEN DET ER JO ET MED KORT GEVINDLÆNGDE, SOM DET ORGINALE, DU SKAL SIKRE DIG AT DET GÅR NED I FLUGT MED UNDERSIDEN AF DIT TOPSTYKKE. Og hvis topstykket er beregnet til langt gevind, skal du jo have: BP8ES :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=294604683&n=282593231&pn=747988590
http://home1.stofanet.dk/carl/honda.sfx.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 28-08-04 12:10

Der skal anvendes standard topstykke på cyllinderen, så det må vel være det første tændrør jeg skal have fat i?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-08-04 14:47

Jeps.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 28-08-04 15:27

Helt perfekt! Tak for svaret pallebhansen.