/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton antivuris liveupdate. gul el. rød~
Fra : Chrillemand
Vist : 289 gange
32 point
Dato : 26-08-04 15:14

Davs derude.

Har Norton antivirus 2004 pro, liveupdate er slået til. dvs at den selv opdatere. Og nogle gange kommer der et liveupdateikon nede i højre hjørne, med en skærm, med en antenne på, som blinker RØDT. Og nogle gange har jeg en der blinker GULT. Og inde i selv programmet, har de slet ikke brugt den røde farve. Min far siger det er en form for virus el. spyware.

Men hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-08-04 15:21

Så vidt jeg ved, så er det blot en indikation af hvor længe siden du har opdateret.
Altså:

Grøn = beskyttelsen er i top.
Gul = Du har misset en opdatering.
Rød = Du mangler seriøst at opdatere.

Hvis du sætter den til at hente automatisk, så skulle problemet være løst.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 42 point
Dato : 26-08-04 15:35

Jeg mener nu at det er Norton's måde at fortælle dig IKKE hvor meget du har misset, men hvor vigtig den nye opdatering ER. Er den grøn, er det blot en melding at du er MED, er den gul, er der opdateringer der ikke er kritiske, du KAN altså vente med disse, er den rød betyder det at det anbefales at opdatere hurtigst muligt. Vil du slippe for dette farvemylder kan du sætte Norton op til at opdatere alt UDEN at spørge dig først. Det har jeg selv valgt. Det virker og JEG får ALDRIG disse små ikoner.

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 26-08-04 22:31

Tak for svaret arne.jakobsen.
Min norton er sat til at opdatere automatisk, men tit kan jeg gå ind i Liveupdate, og finde nogle typisk "URL updates" + noget andet. Og det gør jeg rimelig tit, og har gjort det for en 3 dage siden..... så jeg tror Arne har ret, nemlig hvor vigtig den er. Så må jeg jo tage mig sammen og få lortet opdateret!

Har været meget skeptisk over for den, for jeg har troet at det ville indebære at jeg fik en masse spyware...... Men tak for hjælpen begge to! Det var begge meget sansynlige svar, men jeg hælder til de prioriteret updates! Tak Arne!