/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Revyen i KFUK (siden jeg så.....)
Fra : Internette
Vist : 2927 gange
100 point
Dato : 26-08-04 07:09

Søger højt og lavt efter noder og tekst til ældre, måske revyvise. Kan nogen hjælpe? Mener, jeg har set Kirsten Walther synge den på tv. Omkvædet lyder:

Siden jeg så - revyen i KFUK
Så ka jeg forstå - lidt af mystikken
Her fik jeg fortalt - alt det jeg kun vidste halvt
så nu ved jeg alt - også teknikken
Før gik jeg og hadede manden
men nu er jeg blevet en anden
Den sang i revy'n - har ramt som et lyn
nu har fået blod på tanden
Lige siden jeg ku gå - hjemme i Åbenrå
var KFUK mit hjem
Men altså siden jeg så - revyen i KFUK
så vil jeg hellere gå - I KFUM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-04 09:54

Jeg søgten den på Biblioteksbasen og fandt flere bøger med revytekster bl. a. denne:

http://www.herningbib.dk/bibdb/query-sh.asp?base=<i=revytekster@

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-04 09:59

Du kan finde mange flere såvel bøger som plader ved at gå ind i Bibliotekssøgedatabasen og søge under Titel - Emne og forfatter vælg titel og søg på Revyen i KFUK. Det vælter frem med fundne poster såvel bøger med tekst og noder som LP-plader o.s.v.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-04 00:12

Hej Ineternette. Hvis du synes at mit svar var godt nok, skal du lige huske at LUKKE spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på teksten "Accepter som svar" i øverste højre hjørne af Kommentaren.
M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 07-09-04 23:08

Hvad øh............. Er du nedladende nu eller bare hjælpsom??? Jeg kender godt systemet, men dine links havde jeg allerede selv forsøgt. Jeg havde et håb om, at en eller anden havde noden liggende. Så desværre. Ingen point til dig i denne omgang.

Internette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-04 23:56

Internette -> Ja hvad tror du? Jeg gider da ikke bruge min tid på at sidde her og være nedladende! Når jeg kl. 00:12 skriver at du skal huske at lukke spørgsmålet, er det selvfølgelig fordi så mange ALDRIG gør det. Med hensyn til din egen viden: Du vidste jo ikke at det var en Revyvise. Og pyt med pointene, ka' aliigevel ikke bruge dem til noget!

Jeg er i øvrigt stadig overbevist om at jeg kan finde "noden" via Biblioteksdatabasen!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-09-04 00:06

Men du spurgte altså også om teksten. Den ER der hvor jeg henviser til, endog mange gange. Du sagde at det MÅSKE var en revyvise? HALLO Åndsvag. Behold dine skide point, men anerkend et ordentligt svar? Jeg er den eneste der har svaret dig. Squ da ikke fordi andre ikke har læst dit spørgsmål, men fordi de andre har sagt til sig selv " Nåh, det er jo klaret". Den eneste der ikke kan indse det, er "DIG". Du burde ha' accepteret min første kommentar som svar, den var nemlig fuldtuddækkende. Ka' du ha' det

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-04 14:20

Hej Internette

Den node har jeg, så den er i vinkel!

Og det er ikke et link.....

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Internette

Dato : 08-09-04 15:11

Tak for svaret Camillasmoster.

Det var en exraordinær god besvarelse! Eller er det eksra... øh... ekstra... Nå. Pyt. Der er sket så meget med retskrivning siden jeg gik i skole. Det var i hvert fald liiiiige præcis dét, jeg søgte.