/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafik driver til Compaq 5900t?
Fra : Kris
Vist : 376 gange
40 point
Dato : 25-08-04 19:37

Hej
Jeg har brug for en grafikkort driver til min vens Compaq 5900t. Har haft den åbnet og set at det var et TNT2 ultra kort der sad i. Jeg prøvede så at downloade fra NVidia, men der sker en konfikt når jeg genstarter efter endt installation (skærmen går i sort). På Compaqs egen hjemmeside findes der kun en softpaq der skal bruges når man har brugt en quickrestore cd som jeg ikke har. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en sådanne driver? Har også prøvet driverguide.com, men der var heller ingen hjælp at hente. Er ved at gå bananas
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 19:40

det nemmeste er så nok at ringe til/skrive til compaq og bestille deres berømte restore-cd, selv om jeg personligt er meget imod deres lukkede lortesystemer, men ellers ring til dem og bed om at få en af deres dygtige tekniker og evt. få ham til at sende den til dig... har jeg haft held med!!!

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-04 19:44

hvad med at prøve igen på driversguide... jeg fandt en driver til tnt2 til windows 2000... den burde evt. også virke på XP, men det kommer jo lidt an på hvilket styresystem du bruger... Under Compaq Direkte på tnt2

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 25-08-04 19:56

det er windows 98 Kan godt være jeg bliver nødt til at ringe, men giver lige driverguide en chance til

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 25-08-04 20:14

Peque->Skal harddisken være partioneret på en bestemt måde for at quickretore cd´erne virker? Havde slettet alle partitioner på harddisken for at lave en frisk installation.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:14

Tja. den driver jeg fandt var til Windows 2000/ og xp... tror ikke den fungerer under tidligere programmer1 desværre, den tunge vej... Ring til skompaq!!! hehe

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:15

ellers opgrader den til xp, der skulle den driver ligge i automatisk.. men det er den dyre udvej

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 25-08-04 20:17

Er din harddisk partioneret på en bestemt måde i din skompaq ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 20:28

Mener du forudbestemt fra fabrikanten side af???? Alt hvad der hedder lukkede maskiner vil jeg helst ikke pille ved, man lærer af sine fejl... Jeg har slettet alt hvad der fra fra compaq´s side af, lavet den om til en ntsf partion, og installeret Xp på den... Den er det eneste tidspunkt min compaq har kørt nogenlunde optimalt!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-04 20:37

Prøv først af afinstaller driverne under tilføj/fjern. Start derefter op i fejlsikker tilstand, og installer nvidiadriverne der!

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 26-08-04 08:20

Tak for svaret peque. Jeg fandt den inde under driverguide. Begyndte slavisk at prøve dem alle af og til sidst var der bingo