/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Fejl på NT-boks?
Fra : ninnamoeller
Vist : 1364 gange
50 point
Dato : 25-08-04 18:02

Er der nogen der kender til NT-bokse og som ved hvorfor den står og blinker i "line", i stedet for at lyse hele tiden? Jeg kan ikke bruge min telefoner, men mit adsl virker fint. Jeg har prøvet at skifte NT boksen, men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 19:02

hvor lang tid har du haft den??????
Hvis du lige har fået den installeret, så tjek op på om du har installeret den korrekt med diverse linier! Hvis du er sikjker på at du har dette, skal du have en tekniker ud, for så er der fejl ude i din boks.... Mm. at dit telefonstik sidder før dit nt.boks stik over i telefonstikket!!

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 25-08-04 20:35

Hvilken type har du ?

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-04 20:47

ja husk nu hvis du lige har installeret det at skillefiltret skal være det første komponent på linien, derefter ntab-boksen og først efter den kommer alle telefonstikkene. Det er ikke nok bare at proppe udstyret i det første og det bedste telefonstik..

Har du prøvet at genstarte ntab-boksen? Eller rive alle dine telefonstik ud og sætte et i ntab-boksen og se om det virker?

Godkendelse af svar
Fra : ninnamoeller

Dato : 25-08-04 21:00

Kommentar
Fra : ninnamoeller

Dato : 25-08-04 21:06

Jeg har lige fået den byttet hos TDC. Jeg har kun et telefonstik i huset og i "boksen" hvor telefonstikket normalt er har en tekniker lavet det om til sådan et lille "klik-stik". Og inde fra dåsen går der så en ledning ud med et almindeligt telefonstik på hvor NT boksen er ( det er en ISDN Ntab boks) tilsluttet. Giver det mening?? Fra "klik-stikket" går der en ledning til skillefiltret..

Jeg har tidligere haft ISDN telefon tilknyttet Ntab-boksen. Dvs jeg har ingen andre telefoner end den der var tilknyttet Ntab-boksen og har altså ingen telefon der virker nu :(

Kommentar
Fra : gahner

Dato : 25-08-04 21:55

Har du fået TDC til at måle på din linie?
Der kan sagtens være en afledning til jord og så vil ISDN forbindelsen ikke virke, hvorimod din ADSL i nogle tilfælde godt kan bruges.
Hvis de måler fejl skal du have en tekniker til at se på det.

Kommentar
Fra : ninnamoeller

Dato : 26-08-04 11:28

Jeg har måtte bide i det sure æble og få en tekniker til at komme hjem til mig. Håber det hjælper. Tak for svarene :)

Kommentar
Fra : walfin

Dato : 04-06-05 23:10

Jeg har Siemens gigaset 3070 for ISDN og vil bruke denne på IP telefoni. Hvordan går jeg fram?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 05-06-05 16:35

-> Walfin: Jeg går ut fra at du bare skal koble ISDN-pluggen fra din Gigaset3070 i ISDN-inngangen på NT-boksen. Det skulle være det samme hvilken inngang du velger hvis det er flere muligheter.

Dessuten ser jeg at du er ny her - velkommen til deg - man stiller spørsmål ved å åpne siden for det emnet det dreier seg om, og velge på "Stil et spørgsmål" ute til høyre. Les mer om hvordan du bruker kandu.dk her: http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Vennlig hilsen
Karl Smart