/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Om at samle lån?
Fra : kundal
Vist : 816 gange
100 point
Dato : 25-08-04 16:21

Er der nogle som har gode oplevelser med at samle div. billån/ forbrugslån ved et bankskift? Vi vil gerne ha samlet vores gæld på 193.000 som vi pt. afdrager 5500 mdr på, så vi får en lavere ydelse mdr.
Kender i en god bank som kan gøre dette? Vores egen bank er gået med til at sætte det ned med 900 kr, før betalte vi 6400 mdr.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 17:39

Tja, det er jo meget forskelligt fra bank dame til bankmand... Her på møn har vi en lille bank der hedder Fanefjord Sparekasse!!! Jeg har simpelthen ikke hørt andet end gode ting ang. denne bank, men har desværre ikke andre afdelinger end denne i fanefjord på Møn.... Men den kan anbefales

Kommentar
Fra : merc1

Dato : 25-08-04 18:26

Hej kundal.

Ja, jeg har hørt fra flere at de har en god aftale med Forstædernes Bank og at de er rigtig glade for at de skiftede dertil. - Og ja det kan altid betale sig at slå lånene sammen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-08-04 22:26

I dag hænger det meget sammen med, hvor har du dine forsikringer? Bor du i ejerbolig, så hvor har du dit Realkreditlån. Hvilken bank bruger du i dag?
Prøv at besvare disse spørgsmål, så skal jeg prøve at hjælpe dig.

Jeg smutter om senest 10 min. Men der er jo også en dag i morgen!!!!!

Mvh
Frank, Bank/Realkreditgådviver

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-08-04 00:02

Har lavet det samme med "Citibank" som reklamerer flittigt på netttet - fik samlet forskellige lån og afbetalingsordninger til ialt 100.000 til et fælles lån og selv om afdragstiden blev længere blev min ydelse også formindsket med ca. 2400 kr. pr måned, så min økonomi blev til at leve med - og så afregner de selv med de kreditorer du har nu, så det hele er klaret.
Jeg er ikke sikker på, at de er de billigste, men i en nødvendig "her og nu" situation er de ret effektive

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-08-04 00:05

PS - afdrager ca 1550 på de 100.000, så jeres overlevelsesmidler burde stige, men på langt sigt er de sikkert for dyre, det skal der nok komme nogen mere økonomiske genier og fortælle jer - somme tider er man altså bare nødt til, at få hverdagen til at hænge sammen

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 26-08-04 09:40

Hej Frank

Vi har hus, Topdanmarkforsikringer, Nykreditlån, og et par livsforsikringer.
Pt. er jeg på barsel og min mand har måtte tage et mindre betalt arbejde fordi der ikke rigtig er noget job for ham i hans branche. Derfor ville vi omlægge.....
Vi har kun 67 % belåning i Nykredit fordi det er nedlagt landbrug, men vil gerne ha et 80 % belåning hvilket vil give os en friværdi på godt 300.000. Disse 300. vil vi bruge til at indfrie to pantebreve som vi har efter vores kreditforeningslån. Banken har kun tilbudt at nedsætte vores mdr. afdrag, vi tilbød at stoppe dem til jeg kom tilbage på arbejde og manden fik et nyt job. (VI arbejder hårdt på sagen)
Vi har idag arbejdernes landsbank.......SUK Vi er vist kun gode kunder når vi tjener de 50.000 som vi plejer.....!!!!

Kommentar
Fra : merc1

Dato : 26-08-04 12:50

Hej kundal.

Jeg har selv været i NÆSTEN samme (skosok) som jer.
Vi samlede alt i nykredit bank tlf.:70109000
https://www.mitnykredit.dk/index.jsp
Håber I kan bruge det.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-04 19:23

Prøv som merc1 foreslår. Ellers skal I prøve at skifte til et helt andet pengeinstitut, f.eks. Danske Bank, som ejer Realkredit Danmark eller en af de mindre banker, som ejer Totalkredit.
Der kan jo aldrig ske noget ved at spørge. Hvor meget jord er der til jeres ejendom?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 26-08-04 20:44

Hej Frank

Vi har 10.000 kvm jord til vores ejendom
Vores egen bank er med i Totalkredit

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-04 21:51

Ja, nu spørger jeg igen. Det er lidt besværligt her på KanDu, da jeg ikke vil promovere mig selv. (Jeg håber du forstår ordet "promovere".)
Hvis du ikke ved det, så betyder det, at jeg ikke vil udnytte, at jeg selv er ansat - på 43. år - i et stort pengeinstitut, som jeg ikke her vil opgive navnet på.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig. Du må så svare på følgende spørgsmål.

Den gæld på kr. 19300 - Hvor er det henne? Bank eller Realkreditinstitut? Det er da en DYR Ydelse?
Hvad er jeres samlede årsindtægt?
Har I investeret i anparter?
Hvilken bank bruger I, i dag?

Hvis du ikke ønsker at svare her, så opgiv en mailadresse. Samtidig kan du fortælle mig om du er på msn? Hvis du er det, er det meget nemmere for mig at hjælpe dig, for så kan vi "tale sammen" privat.

De venligste hilsener
Frank
(Bankrådgiver)

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 28-08-04 22:09

Hej Frank

Du får da lige en mail - så kan vi skrives ved der. *S* Jeg vil naturligvis gerne svare privat.
Hkundal@niemann.dk

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-08-04 21:55

Hej kundal

De sidste par dage har jeg ikke været hjemme i ordentlig tid. Derfor har jeg ikke svaret dig. Jeg vender tilbage i ugens løb. Er det OK?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 30-08-04 22:45

Godaften Frank.

Det er da helt ok, jeg løber ikke så langt.

Godnat *SS*
(Rendemaske*GG*)

Godkendelse af svar
Fra : kundal

Dato : 15-09-04 19:10

Tak for svaret Franksp.