/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte og potteplanter
Fra : maleneweischer
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 24-08-04 14:10

Jeg har en meget stor Fingerfilodendron i stuen, som jeg er meget glad for. Men om et par uger får jeg kat, og jeg kan forstå, at visse potteplanter er farlige for katten. Vil jeg blive nødt til at smide potteplanten ud?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 24-08-04 14:16

Nej, det er kun hvis katten direkte spiser af planten.
En ide er at så kattegræs i en potte, hvis det bliver en indekat der ikke kan komme i nærheden af alm. græs.

Men du skal for plantens skyld holde øje med, at misser ikke vil bruge jorden i potten som kattebakke.
I øvrigt er der masser af stueplanter der er giftige for katte selv om man meget,meget sjældent hører om problemer i den retning.

Og man kan sagtens lære en kat, at lade planterne være.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-08-04 14:19

I dette link er der opremset de gængse giftige planter:

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Kat_Plantespisning/tema_kat_plantespisning.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-04 14:20

Nu kunne jeg godt fortælle lidt om hvordan man lærer en kat hvad den ikke må røre.

Det bedste er en vandpistol. Når katten er på vej til at gøre noget den ikke må. giver man den et sprøjt med vandpistolen og siger NEJ samtidig med.
Det virker faktisk rigtig godt.

Godkendelse af svar
Fra : maleneweischer

Dato : 24-08-04 14:25

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-04 14:30

Selv tak maleneweischer
Og held og lykke med katten

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 24-08-04 15:27

hvis den nu kan li`din håndsæbe. blæser den så bobler???
"G" la