/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd- driver umulig at opdrive
Fra : ryager
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 24-08-04 11:56

Ny (en uge gammel)HP PC a619 med præinstalleret XP-Home Edition. Da jeg har licens til XP Professionel valgte jeg at installere DET i stedet.
Men ak ! nu nul mere drivere til dvd-rw-hardwaren og HP kan/vil ikke yde support til andet end Home-Edition udgaven.
DVD/RW fidusen er en Lite-On dvd+RW SOHW-802 S . HAR været på Lite-On´s hjemmeside men kan ikke få fat på nogen drivere. Kan nogen mon hjælpe jeg stakkel ?

Venlig hilsen
Vagn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-08-04 12:03

Du nævner en lyddriver, men hardwaren er jo en brænder.
Umiddelbart vil jeg da tro at XP pro uden videre genkender dit brænderdrev så hvad?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 12:04

Jeg ville også mene at den uden videre genkender dit hardware men ellers prøv denne side http://www.liteonamericas.com/us/download_dvd.htm

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-04 12:09
Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 12:24

hehe, ja de skide firmaer er ellers ikke meget for at aflevere noget support for pengene, jeg har selv haft en masse bøvl med min printer som også er HP. og det endte med at de fik den tilbage.... For de kunne ikke få dem til at virke selvom jeg også fik en anden og fik opdateret drivere mm.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 12:25

hehe, ja de skide firmaer er ellers ikke meget for at aflevere noget support for pengene, jeg har selv haft en masse bøvl med min printer som også er HP. og det endte med at de fik den tilbage.... For de kunne ikke få dem til at virke selvom jeg også fik en anden og fik opdateret drivere mm.

Kommentar
Fra : ryager

Dato : 24-08-04 12:36

Tak for hurtig respons. XP Pro kan imidlertid ikke genkende det kombinerede brænderdrev af en eller anden grund.
Er det i øvrigt således, at brænderdrevene ALENE er brændere -og altså ikke kan gengive materiale ? ( tilgiv mig hvis spørgsmålet er for åmdssvagt)
Med mere venlig hilsen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-08-04 12:56

har du sat jumperne rigtigt?

Godkendelse af svar
Fra : ryager

Dato : 24-08-04 13:30

Tak for svaret BjarneD.