/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Indbygningspot til gulve
Fra : peque
Vist : 741 gange
50 point
Dato : 24-08-04 11:25

Hvor kan man købe nogle (2) inbygningssæt til at støbe ned i et betongulv, men det skal gerne passe til en E14 fatning.... Har et stort glas bord med glasben til, som jeg gerne vil ha noget blåt lys op igennem. Man kan få nogle RGB pærer med indbygget transfomater der kun kører med 1.3W men man kan ikke købe de spotkasser nogle steder til indbygning i gulve med E14 fatningen!!!Det der gør den store forskel , er sgu prisen. Et sæt med lysdioder,tranfomater osv. koster henad 2500kr, men sådanne 2pærer koster 500kr. Men kan ikke finde nogle indbygningskasser til dette formål.... Eller skal man virkelig hen og bygge dem selv????

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-08-04 12:13

Hvor ikke tage den nemme løsning:
Montér downlight i loftet, med glødelamper der ikke spreder for meget. På Osram hjemmesiden kan du se de forskellige "Lyskegler".

Hvis du VIL have noget i betongulvet .. koster det "kassen". Der skal være en stor brudsikkerhed, tæthedsgrad (IP)

/PG

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 12:17

Ja, men resten af køkken er monteret med downlight ned. Jeg er bare af den opfattelse det her er mit hus og skal bo der resten af tiden, så skal det fandme også være den rigtige porno... Så nej, vil ikke vælge den nemme løsning, men hellere den svære

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-08-04 12:27

Jeg skal ikke gøre mig klog .. men PH sagde engang:
"Det er ikke lys, som gør mennesker smukke .. det er skyggerne !"
Siden lyset (solen) blev "opfundet", er det altid kommet oven fra.
Uplight fra gulv vil lave nogle "underlige" skygger .. prøv med en lommelygte .. og stil dig foran et spejl !
/PG

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 12:38

ja, det kan du have meget ret i. men det er ikke for at det skal kunne lyse op.... det er ren og skær gejl.. Jeg fik et fuldstændigt vildt fantatisk bord af nogle englændere jeg hjalp med at flytte, hvor benene er af glas som roterer hele vejen op til pladen, men det er kun for hyggens skyld det skal være det og for at markere disse utrolige ben med et fedt blåligt skær i!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-08-04 13:01

det kan din lokale el-installatør lave men som du selv sige koster det kassen da det også skal være lovligt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-08-04 13:03

http://www.chippen.dk/info-casemodding/Effekt-LEDs/sunbeam-casefeet-blue.shtm
Hvad med at bruge en eller anden form for Casemod. ?
Det koster ikke en herregård.
Der er meget at vælge imellem
Du skal selvfølgelig have en 12 V DC strømforsyning.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-04 13:17

ja men det er ikke lovligt grambrinus

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-08-04 13:19

Min lokale el- installatør vil ikke pille ved det da dette ikke er et færdigbygget spot man kan købe nogle steder!!!! Det var nu også for at undgå at skulle have en strømforsygning liggende nogle steder, samtidigt med at kunne skifte pæren nemt!! Faktisk vil ingen pille ved dette, da alle mener at det ikke kan være 100% tæt!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-08-04 17:57

Prøv at spørge hos www.streamer-store.dk
De laver mange kreative lys-opsætninger ved jeg.

Godkendelse af svar
Fra : peque

Dato : 25-08-04 19:37

Tak for svaret rotw.
Desværre bliver løsningen den dyre. mit problem var bare at det ender med at blive denne serie som bliver løsningen...http://www.solar.dk/Site/PDF/Solarlight/8.16_Lyn_4_23_04.pdf

Og den anden vej rundt(billigere ) og nemmere uden om at skulle ha en transfomater liggende er denne:
http://www.rgb-lamps.dk/Blaa.htm

Men svært i denne situation, da det skal støbes ned!! Og være tæt, lovligt og godkendt!!!!
Men takker for det ærlige svar
Per