/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgangskode til windows
Fra : christina3018
Vist : 380 gange
200 point
Dato : 23-08-04 21:58

Hej!

Vi har lige installeret trådløst netværk hjemme, men efter installationen kræver windows 2000 prof. en adgangskode til at logge på computeren (ikke bare netværket!) - men vi har ikke bedt den om at lægge kode på!? Kan man selv fjerne denne eller skal den til forhandler? Hvordan kan det også være, at den påfører en kode til selve styresystemet, da vi aldrig har haft kode til denne eller til netværket?

Mvh. Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-04 22:05

Prøv under netværks iconet i kontrolpanelet at vælge Windows logon ....og så sætte passwordet, når man bliver spurgt om det; til 'blank' (...lad værte at skrive noget) ved opstart. Derefter vil I ikke længere blive spurgt om password

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 23-08-04 22:34

Jamen vi kan slet ikke komme ind i windows! :S Den kræver en kode, som vi ikke har tilføjet - så vi kan ikke komme længere end til loginboksen i opstarten af styresystemet?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 22:44

Hvad så hvis du holder F8 nede under opstart, og vælger fejlsikker tilstand.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 23-08-04 22:48

Har også prøvet fejlsikret tilstand - det er det samme... Den kræver også login :S

Er der nogen, som kender til det her:
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#passrecovery

Kan ikke helt finde ud af om jeg bare skal prøve?! :S

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 23-08-04 23:00

Har du opdateret dit windows 100%?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-08-04 23:05

hvis der ikke er angivet password under install, skal du bare skrive
administrator i brugernavn og lade password være tomt og trykke enter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 23:17

lyder underligt! Hvad med at prøve med det netværks logon, som du angav da du installerede?

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 23-08-04 23:52

Jep windows er helt opdateret!

Det med administrator og tomt password - det virker ikke :(

Og det med netværkslogon: har ikke skullet angive noget! Der er slet ikke koblet noget kode på endnu. Det var meningen det skulle gøres, men vi har først fået den sat op nu her - men nu kan vi ikke komme ind i windows overhovedt :S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-04 01:03

Er det ikke bare det brugernavn/adgangskode, der hører til din mail-konto, den forlanger.
Se også:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;285395
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-04 01:23

Jo den fra Riversen virker på XP så hvorfor ikke på win2000, ligger vist forøvrigt osse på win2000 cd'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-04 03:42

jeg ved ikke om dette kan gøre triket,når du kommer til login så prøv at holde tasterne
Ctrl+Alt+Del, nede, eller hold Shift tasten nede før login vinduet kommer frem og skriv administrator(admin)eller dit bruger navn eller et tilfældigt navn som du vil bruge i frem tiden,så kan du måske komme ind og ændre på din opsætning,jeg kender ikke win 2000pro så godt men det virker i xp og NT,så hvem ved.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-04 03:51

P.S denne måde at komme ind på er begrænset til et vist antal gange,sat i (GPO)Group Policy
Objects.
Manse9933

Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-08-04 06:16

har du prøvet at trykke kun på enter, (bruger og password tomt)

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 24-08-04 19:45

Hej igen :)

Nu har jeg prøvet det med den diskette der. Men kan ikke få det til at virke :(

Undervejs står der:

RIP: 01f4, username: <Administrator>, *disabled or locked*

Når jeg så har ændret adgangskode ordet på Administrator til at være blank og jeg gemmer indstillingerne skriver den tilsidst:

sh: can't access t ty; job control turned off

Betyder dette at det ikke er muligt at ændre koden på denne vis? :S

Jeg kan se at der er 2 andre brugernavne koblet på computeren, som jeg heller ikke kan logge på fra.
De ender også begge to på *disabled or locked* :S

:'( *pivs*

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 24-08-04 19:47

Og Manse9933 - det med shift virkede heller ikke - der kom noget med nogle handicapindstillinger tror jeg det var

Annuller spørgsmålet
Fra : christina3018

Dato : 29-01-06 23:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg fandt svaret via Riversens hjemmeside - efter at ha bøvlet med det i LANG tid :S
Men metoden virkede også i win 200prof.