/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
ICQ bag en router
Fra : Hausbaer
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 23-08-04 17:20

Hej

Jeg har en Jensen router som jeg har koblet 2 computer til. Jeg kan ikke få filetransfer til at virke selvom jeg har åbnet port 5190 som der stod på ICQ´s hjemmeside...nogen med det samme problem??

Henrik

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-08-04 19:26

Det er klient til server hvor du skal åbne 5190.
Hvis det er klient til klient, så skal du åbne noget mere...
http://www.icq.com/icqtour/firewall/netadmin.html

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 23-08-04 22:45

Lyder utroligt ,men der står i artiklen at der skaal åbnes for alle porte mellem 1024-65535 - det er jo en hel skov af porte. prøv om det ikke er nok med tcp/ucp 5190 evt også 4000 jvf. http://www.neohapsis.com/neolabs/neo-ports/neo-ports.html

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-08-04 12:50

Jeg kan ikke sige om det er det, men da jeg i sin tid brugte ICQ, kunne man indstillingerne vælge, hvilken port men ville bruge til externe forbindelser.
Ligeledes var det noget med at ICQ selv søgte efter en åben port til forbindelse. Og det er nok der aben ligger begravet. Hvis ICQ selv søger imellem port 1024-65535 så er det jo nok derfor at man skal åbne så mange porte.

Men hvis man kan sætte den til at bruge en bestemt port hver gang, så var det nok nemmere... Men jeg bruger ikke ICQ længere, så der må være nogle andre, der kan træde til med en løsning, da jeg ikke vil til at installere det.

Alternativt, så prøv den nyeste version af MSN-Messenger. Den virker da for mig!
http://messenger.msn.dk/

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-04 12:57

Jeg kan se at hos mig står den til 5190 pr. default - så må det være nok at åbne denne.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-08-04 13:05

Jeg vil lige nævne en anden ting, som KAN gøre sig gældende...

Jeg er koblet op på et bolignet og kører med en trådløs router med firewall.
Selv om jeg åbner op for alle porte i min router, så er det ikke ensbetydende med, at jeg åbner dem.

Da mit internet går igennem en fælles "hub-ting" er der en fælles firewall som signalet skal igennem.
Jeg kan undgå dette ved at købe en fast IP, da signalet så ledes direkte til den, men ellers ikke.

Det var bare en indskydelse

Kommentar
Fra : Preacher1203

Dato : 10-09-04 18:07

Ja, der er der problemet ligger, for så skal du ind og åbne ved selve huben, som har forbindelsen til internettet, og det kræver både en IP adresse og en adgangs kode, som jeg formoder du ikke er i besiddelse af.... Min ide, brug et andet program, der findes programmer som går udenom det...!!! - ellers hvis det er filoverførsel, så brug FTP!!

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 18-02-05 10:49

Tak for svaret dannyboyd.