/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dwd brænder
Fra : Mille35
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 23-08-04 13:30

Hej... jeg er på jagt efter en Dwd brænder. men har ikke så meget forstand på det.
Fungere det ligesom en alm brander ? er det bare at smide en dwd film i og kopere ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 13:33

I princippet ja, men de fleste film er jo kopisikrede, så man kan altså ikke umiddelbart kopiere f.eks. en leje eller købefilm!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 13:36

Udover det skal computeren osse opfylde nogle krav! Når man kopierer en film skal der være plads til hele filmen på harddisken, så der skal være 5 til 15 gb fri harddiskplads! En hurtig processor er osse en fordel!

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 23-08-04 13:45

Oki.. takker.Hvad så med familieoptagelser fra vores videokamara,kan det brændes på dwd ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 14:07

Ja det kan sagtens lade sig gøre, hvis i har mulighed for at lægge den ind på computeren.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-04 14:08

Et program som Nero 6 er eminent til at brænde hjemmelavede DVD film!

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-04 14:18

Hvis du skal ligge noget ind fra jeres eget videokamera så kræver det en del HD plads. 1 time fylder ca 12 gb i råformat, så redigere man lidt i det og skal så lave det om til dvd. det kræver igen 4,5 gb plads.
et godt program til at redigere med er Pinnacle studio 9. her er et link til en 30 dages gratis demo..
det er meget brugervenligt.
http://www.pinnaclesys.com/displaydoc_n.asp?Product_id=1501&Langue_ID=7&doctype=173&templ=10&division_id=&loc=doc173

Junior

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 24-08-04 08:04

Tak for svaret Alle