/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Hvilken cykel skal man vælge????
Fra : ymot
Vist : 2059 gange
50 point
Dato : 22-08-04 21:37

Jeg er på jagt efter en ny cykel,spørgsmålet er om jeg skal vælge en cykel med udvendig eller indvendig(7 gear)

Jeg skal bruge den til at køre på arbejde,og hente mit barn i dagpleje.

Jeg har fundet ud af at man ikke kan få en ny city bike med alu stel under 3500 kr+div, med mindre man køber en cykel i bilka eller brugsen, med stål stel!!!

Men er der meget vedligehold ved udvendige gear????(Har aldrig haft en cykel med udvendige gear)for der er da ca 1000 kr at spare fra indvendig/udvendig gear.

Er der nogen der hjælpe med ved hvilken cykel man skal vælge!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-08-04 21:46

Hej ymot!
Faktisk er udvendige gear det nemmeste at holde, det kræver bare at blive holdt rent og smurt. Indvendige kan være noget "dævelskab" når der går kuk i dem, men det er til gengæld ikke så ofte.
Til det brug du omtaler, ville jeg nu nok vælge de indvendige gear, da de er de mest robuste, især om vinteren.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-08-04 22:17

Jeg roder med cykler hver dag og jeg anbefaler dig en med invendige gear da udvendige udover at skal holdes rene og smørres er meget ømfindige overfor stød på gearvælgere ved evt vælteninger
Mvh Suno

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 23:40

Holder også på indvendige gear.
Men hvad skal du bruge alle de gear til - 5 er rigeligt, og du bruger nok kun de 3

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-04 00:11

Hej ymot.
Udvendigt: Skal smøres og renses jævnligt. Minimalt krafttab.
Indvendigt: Stort set vedligeholdsfrit. Stort krafttab.
Cykel: Så let som muligt. Udstyret med kevlardæk. Gear, bremser, fælge, i god kvalitet. Køb den hos en cykelhandler så du er sikker på at størrelse på ramme, sadelhøjde, styr og frempind passer til dig. Hvis du vælger udvendigt gear, så få din cykelhandler til at vælge de gear(kranse) der er optimalt til dit brug.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-08-04 00:18

ymot fortsat

Vælg under alle omstændigheder ikke under 7 gear. Du har eet behov for gearing til og fra arbejde og et andet behov ved transport af barn/varer eller lignende.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 26-08-04 19:54

Det kan vøre jeg bare skal købe en billig cykel i Bilka eller Harald Nyborg eller skal jeg skal jeg købe en cykel der er dyre,for at få en bedre cykel.

På den anden side set kan man købe to billige cykler for en dyr cykels pris!!! eller hva'???

Jeg skal ha en cykel med et stel 61 i city bike er det så det samme vis man skal ha en mtb.???

Er der nogle cykel mærker man bør undgå når man skal købe cykel??

Mvh Ymot

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-09-04 09:21

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 09-11-04 15:07

Hej ymot. Gentaget indlæg
Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ymot

Dato : 09-11-04 15:51

Tak for svaret ibasa.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 09-11-04 18:06

ymot. Selv tak
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.