/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Program til motioncykel
Fra : gaja2408
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 22-08-04 17:32

Har investeret i en motionscykel men mangler tips til gode måder at komme i gang og muligvis nogle programmer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-08-04 17:44

Hej gaja24o8

Af erfaring ved jeg, at nogle af de mest effektive og korrekt sammensatte programmer fåes hos iform.
Er du abonnent på bladet, har du automatisk ubegrænset adgang til alt indhold på iform.dk.

Tag et kig på deres hjemmeside - og bedøm selv om det er noget for dig
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=798&a=4032

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-04 18:42

Her finder du lidt inspiration til trænining - samt tips og gode råd.

http://www.gomotion.dk/pe.asp?p_id=1

Prøv at klik ind på pulszoner. For at få det optimale ud af din træning skal du kende din hvilepuls og maksimalpuls.....Du kan præcist udregne, hvor i din pulszone du opnår det største resultat..

Held og lykke!
//Creamy

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 09-02-05 14:47

Som creamy skriver er det vigtigt at kende sin hvile og maksimalpuls. Derefter lægger du et intervalprogram hvor du varierer:

tid, længde af intervaller, f.eks. 45 sekunder o.s.v.
hastighed, kør hurtigt / langsont
styrke, op af bakke/ned af bakke.
længde af program.

Disse elementer kan du mixe så det aldrig bliver ensformigt, og din krop ikke vænner sig til den samme belastning hver gang.
god fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : gaja2408

Dato : 06-03-05 12:13

Tak for svaret creamygirl.