/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
paypal og ebay.de
Fra : tobi3
Vist : 1304 gange
20 point
Dato : 22-08-04 16:53

hej jeg har fundet nogle interessante ting på ebay.de
Skal man betale med paypal eller hvordan foregår det ? Jeg har et visaeletron - kan jeg bruge det eller hvà ?
Kan man overføre penge via netbank til paypal eller hvad ?
Håber I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Tobias

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-08-04 17:14

Hejsa
Det kommer and på hvilke betalingsmuligheder sælger har...
Jeg har også købt "interesante ting" på Ebay.de men det det blev en dyr fornøjelse.
- Det købte var af dårlig kvalitet
- Porto var kun beregnet på Indland i tyskland. Dette medførte at jeg skulle betale ekstre for den højere fra fragt samt 2 gange EURO overførsels gebyr i min bank. (Udenlandsbetaling via min bank)

Sagt med andre ord forhandlere under Ebay handler jeg ikke med foreløbigt.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-08-04 17:53

Hej tobi3

Paypal fungerer sådan, at det simpelthen går ind på dit Visa kort og trækker det beløb din vare koster. Hvis du har vundet en auktion på ebay, vil der komme en 'knap' frem ved 'my ebay' hvor der står 'pay' .. Her trykker du simpelthen - og så er du i gang med betalingen som vil foregå via paypal. Du skal her indtaster kode(r) fra paypal. Når betalingen er gennemført, kan du på din konto på paypal med det samme se overførslen. Et par dage efter vil betalingen blive trukket fra din konto. Du skal altså ikke overføre penge til en 'paypal konto' - den går ind og trækker beløbet selv.

Langt de fleste på ebay accepterer kun paypal, (andre også eWire og andet). Paypal er meget sikkert, med mange millioner brugere verden over. Jeg har selv benyttet paypal til adskillige betalinger verden over, og det har aldrig slået fejl!

For at du kan købe på ebay og senere betale med Paypal, skal du registrere dig på www.ebay.de og også på www.paypal.com . - Start med at registrere dig på ebay, jeg mener du derfra bliver ført over til paypal og registreringen der. (jeg kan ikke helt huske det)

Du kan sagtens bruge dit visa!

Spørg endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-08-04 18:20

Nu er der mange (mig selv inkluderet),der har dårlige erfaringer med Paypal. Der er en side om det: http://www.nopaypal.com/

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 22-08-04 18:51

Jeg har kun gode erfaringer med handel paa E-BAY. Har købt ca. 60 forskellige varer indenfor det sidste års tid.
Det har været meget positivt.
Hvis du har Netbanking,så skal du bare bede dem sende dig de nødvendige oplysninger. Det koster 20 kr. hvis du
selv ordner det. Du skal have vedkommendes: IBAN og SWIFT så går det som at klø sig i nakken.
Held og lykke med det.

oz1eqp-Arne

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-08-04 08:53

Handel med tyskere og andre europæer - Via Ebay eller på anden måde -

Bed dem om at opgive SWIFT(Hedder også BIC i Tyskland) og IBAN oplysninger, og send pengene som Økonomi Europa, så koster det ikke dyre gebyrer.

Småpakker fra tyskland - koster kun 8.8 Euro.

Køber jævnlight brugte harddiske på EBAY.de - har aldrig haft problemer.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-10-04 00:47

Hmm, jeg har kun haft gode erfaringer med køb på EBAY. Dog har jeg oftest købt på ebay.com. Senest en Motorcykel.
Jeg har enkelte gange købt på ebay.de, men haft store problemer med betalingen, da de ikke bruger paypal på ebay.de.
Det er ganske korrekt som nogen skriver, at man kan få fat i sælgers banks SWIFT eller IBAN kode, men jeg har desværre ikke kunnet bruge dem til ret meget, andet end at gå ned i min bank, som er Handelsbanken/ Midtbank(DK's tredie største bank), og bede dem overføre pengene for mig, med det resultat jeg kommer til at betale et gebyr på 100,-. De tilbyder nemlig kun erhvervskunder at overføre udenlands via webbank. Efter min mening utroligt med den størrelse de har.
Er der for øvrigt nogen der ved om banken skal tilbyde at man selv kan overføre udenlands uden gebyr?
Så stod det til mig, havde vi en valuta kaldet EURO her i landet!

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-10-04 01:04

PrivateDK... Der er noget svineri - Og i strid med EU's regler.

Hvis du har modtagerens BIC/SWIFT og IBAN, og beløbet er under 12.500,-, så skal gebyret banken tager være tilsvarende som ved en lokal indlandsk overførsel.

Tru dem med EU sanktioner!

mvh
Jens