/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lave skabeloner i Word 2003
Fra : Andreas1982
Vist : 6818 gange
50 point
Dato : 21-08-04 23:09

Jeg skal have lavet rygge til sådan nogle indstiksringbind, men hvordan gør jeg så det ser ens ud på alle ringbindende?

Det kunne være smart hvis den var indrammet, så jeg bare skulle klippe langs linien.

Bredden på tekstboksen skal være 3cm og højden 29.5cm

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 23:14

Lav det i Excel - der kan du styre det hele.
Når du har lavet dine celler kan du lave ramme om det hele.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-04 23:36

Excel:
stå i A (overskrift)
h-klik>kollonnebredde skriv bredden ca. 15
tryk på værktøjet tegning>vælg en firkant> tegn en tilfældig firkant
h-klik på firkanten>formater autofigur>skriv dit højdemål>ok
marker din lange firkant>flyt den op i toppen
nu kandu lave din cellehøjde som du vil, og du kan se hvor langt ned den går -
nemlig til bunden af din firkant.
marker alle dine celler helt ned til størrelsen>filer>udskriftområde>angiv udskrifområde

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-08-04 23:40

Kan jeg ikke lave det i Word?

Det ville gøre det nemmere, da jeg aldrig har brugt Excel.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-08-04 23:42

Emesen - du kan ikke sende sådan en skabelon til mig, som man bare kan tage og skifte teksten ud i? Så ville jeg nemlig lægge den ud til download til alle på mit studie. Tror ikke at jeg er den eneste der ikke kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-04 23:54

Jo men ikke sådan lige nu.
hvor høje skal rummene være til at skrive i
skal der skrives i hånden på linier
eller lægges ind på comp.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-08-04 23:58

Hvis vi siger at 3*29,5 er de udvendige mål vil jeg gerne have en 2mm tyk sort streg hele vejen rundt, som jeg kan klippe langs ydersiden.
Det må betyde at jeg får et rum på 2,8*29,3 jeg kan skrive i. Min mening var at skrive det hele på computer og så printe det ud.

Kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 00:17

Ok jeg prøver

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-08-04 01:15

Tak skal du have.

Min mail er: 230005{a}holsem.DanmarK

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 22-08-04 01:47

Hej emesen!
Gid jeg kendte sådan et rart og hjælpsomt menneske som dig - jeg kunne nemlig godt bruge sådan en skabelon på 5 cm.bred og 11,3 cm. høj - jeg har før søgt efter en sådan, men der var ingen reaktioner. Jeg kan ikke selv finde ud af at lave den.
Venlig hilsen
ahj

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 07:59

Hej ahj

Jeg har lavet en jeg selv bruger til store ringbind 5 x 11,3 cm. Rygmærket er opdelt i 3, med en ramme på 1,8 cm for over og forneden.

Jeg har lavet det, så der er 6 rygmærker på et A4 ark. Den må du godt få, hvis du er interesseret, så oplys din mailadresse eller gå ind på min hjemmeside, hvis du vil se hvad jeg mener. Jeg har lagt et billed ind af rygmærkerne. Vælg Rygmærker til venstre på hjemmesiden. Der kan du også skrive en hilsen i min gæstebog, så sender jeg den til dig. Så behøver du ikke oplyse din mailadresse her på KanDu.

http://franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 22-08-04 10:54

Tusind tak for hjælpen Franksp. Har skrevet i din gæstebog.
Venlig hilsen
ahj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 11:18

Franksp - jeg er ikke gået igang endnu................så hvis du har den anden også.
Eyvind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 11:42

Hov nu ser jeg jo at længdemålet er lig med papirmålet (A4)
Så Andreas1982 - kan du printe ud på A3 eller kan du printe til kant.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 15:26

Emesen, nej det har jeg ikke, men kunne da relativt nemt lave en i word, men jeg synes også det er et specielt mål, men selvfølgelig, kan det godt være rigtigt. Det kunne jo være til de ringbind, der ofte bruges på kurser o.lign.
Hvis du laver den, vil jeg naturligvis ikke blande mig, men ellers vil jeg lige se om Andreas1982 kommer ind igen, ellers vil jeg ikke bruge tid på det.
Jeg kigger ind her på siden. lidt senere..

Frank

PS. Den jeg sendte til ahj, blev hun glad for, så nu betragter jeg mig også som et "rart og hjælpsomt menneske som dig", emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 17:31

Hej Franksp - jeg blev lige nysgerrig og prøvede i word.

Åbn word
indsæt> tekstbox> tegn en tilfældig tekstbox
h-klik på kanten af tekstbox>formater tekstbox>
farver og streger>
tykkelse = 6 pkt
størrelse>
bredde = 3cm
højde = 29,5
layout>
vandret justeret = centreret
filer>sideopsætning>
top = 0 eller hvad din printer kan klare
bund = 0 eller hvad din printer kan klare
sidehoved = 0
sidefod = 0
Her er det spørgsmålet om din printer kan klare det.
Men ellers må du gøre højden mindre eller printe ud på en A3 printer.
flere på samme side:
h-klik på kanten af boxen>kopier>stå udenfor boxen>h-klik>sæt ind
du kan markere boxen og i kanten fremkommer et kors>træk boxen hen hvor du vil
du kan finjustere en markeret box med ctrl+piltaster.
Når du har det hele på plads og vil lave en skabelon:
gem som (F12)
filnavn = rygmærke
filtype = dokumentskabelon
GEM
Franksp>
Du må godt rette mig hvis det er noget sludder jeg har skrevet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 17:46

Unødvendigt > vandret justeret = centreret

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-08-04 17:49

Jeg er her skam stadig... :)

Jeg så de mærker du havde på din hjemmeside og de ser fine ud... Skriver lige til dig.
Grunden til at jeg skal bruge nogle andre mål er at jeg bruger ringbind a ca. 4cm bredde. De passer fint til kompendier a ca. 300-400 sider.

Hvis du kunne lave en version af den du har med en bredde på 3cm ( indstikket er ikke i hele mappens bredde ) og stadig med 29,5cm i længden ville jeg blive lykkelig, da mange af mine klassekammerater bruger de store ringbind.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 18:55

Hej emesen

Du "Brugsanvisning" er korrekt. Jeg har en laser-printer. Den kan klare 0,6 cm i top og bund, men min DeskJet skal ha' 0,9 cm.
Andreas kan jo bare lave dem i den størrelse han vil ha' 29,5 cm. Så bliver der naturligvis ikke streger i top og bund.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 18:59

Andreas1982 - så er det bare at følge brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 19:02

Franksp
Citat
så nu betragter jeg mig også som et "rart og hjælpsomt menneske"

Det har du været længe om.....................det viste vi andre.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 19:38

Tak emesen

Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 19:40

Andreas1982

Jeg har sendt dig de små rygmærker

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-08-04 19:45

Tak skal i have....

Jeg venter lige med at lukke spørgsmålet til jeg har forsøgt mig med emesens metode (har ikke WORD hos svigermor).
Så kan jeg også stille spørgsmål hvis det ikke virker.... :)

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-04 19:47

Du skal være velkommen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-08-04 19:57

Også velkommen her hos mig

Frank

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-08-04 20:38

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-08-04 21:38

Selv tak, Andreas1982

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-04 16:36

Jo tak - men jeg er lidt flov over at modtage point da det jo vel egenlig var
Franksp som hjalp dig.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-08-04 20:14

SÅ håber jeg da ikke at Franksp`s "tak" er ment ironisk....

Gav points for opskriften.