/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ang. Service Pack 2
Fra : k_m_s
Vist : 353 gange
200 point
Dato : 20-08-04 19:02

Hej

Jeg har bestemt mig for, ikke at ville have Service Pack 2, mit spørgsmål er så om de aut. opdateringer vil forsøge at installere den??
Mine PCer er sat til at fortælle der er nye opdateringer og jeg skal så sige OK til dem, vil de så også komme op og sige Service Pack 2 er klar til installation og vil det klart fremgår af teksten at det er Service Pack 2??

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:15

Med al den negative snak om sp2 vil jeg også vente til problemerne er klaret.
Jeg tror nok sp2 vil komme fræsende men mon ikke du får chancen for at sige stop.
Der er vel også snart en rettelse til sp2 på vej.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-04 19:24

Du kan slå automatiske opdateringer helt fra, det har jeg gjort og så går jeg selv ind på windows update en gang om ugen og ser om der er nogle jeg vil have installeret.

Du slår automatiske opdateringer fra her: Gå ned i start og højreklik på 'Denne computer' vælg her 'Egenskaber' herefter vælges fanebladet 'Automatiske opdateringer' på dette faneblad markerer du 'Slå autamatiske opdatering fra'.
Så skal du bare selv huske at gå en tur på Windows Update mindst en gang om ugen.
Windows Update finder du oppe i menupunktet 'Funktioner' i Internet Explorer.
Så kan du selv bestemme hvad du vil installere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 20-08-04 19:42

Du kan hente et program på microsoft hjemmeside der forhindre sp2 i at blive installeret i 120 dage, men efter den tid er du nød til at slå aut. opdateringer fra, men mon ikke de har rettet de værste børnesydomme efter de 120 dage.....

Programmet kan hentes her http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=8BCE6BBA-EA5D-4425-89C1-C1CB1CCD463C&displaylang=en

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 20-08-04 20:22

Jeg har gjort som bentjuul, så jeg selv kan bestemme hvad jeg vil installere. Jeg venter også, til der "kommer en ny".
Jeg har en god kollega/kammerat i vores Helpdesk på min arbejdsplads. Han fraråder mig at installere sp2. Han er helt sikker på, at der kommer en NY

mvh
Frank

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-04 20:46

I service pak 2, er der fundet omkring 870 såkaldte fejl, som nok nærmest skal forstå's som Microsofts forsøg på at bestemme hvad der skal kunne køres på din computer.
Personligt vil jeg forslå at vente og se tiden an, til eksperter siger god for den.
Læs mere om det på bl.a.: http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=32994

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 20-08-04 21:21

Tak for svaret bentjuul. Også tak til jer andre.

Hvis jeg nu lader "automatiske opdateringer" stå til "Giv besked om nye opdateringer, men hent eller installer dem ikke automatisk" giver det vel det samme som selv at gå ind og kikke ikke???

Så MÅ man vel ku se når det er Ang. Service Pack 2 den vil hente tror du ikke??

K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-08-04 21:22

Glem Ang.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-04 23:13

Selv tak K_M_S
Jeg ville slå opdateringer helt fra hvis jeg var dig, så er du sikker på at du ikke får servicepack 2 installeret, og som jeg tidligere skrev, så kan du selv bestemme hvilke updates du vil have, når du går ind på windos update. Jeg har gjort sådan det sidste år, og der er ingen problem i det.

//bentjuul