/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Samnaun toldfritområde?
Fra : musenmette
Vist : 5688 gange
40 point
Dato : 04-07-02 08:53

Kan det betale sig at køre til Samnaun i Schweiz?

Hvad er prisen fks. på benzin?

Vi skal fra Odense til Camping Mediterrano, der ligger ved Lido di Jeselo, er der nogle der kender den campingplads?

Accepteret svar
Fra : hirtshals

Modtaget 40 point
Dato : 04-07-02 11:37

Ja Helt klart - Samnaun er et toldfrit område

Jeg har flere gange været i ISCHGL i Østrig på skiferie, der kan man køre bagom ned til Samnaun en suveræn flot tur.

Samnaun er en meget hyggelig lille by, gemt godt væk i alperne - og det er meget meget billigt dernede. F.eks koster en flaske sprut 40-50 kr for en liter (Bacardi Limon, Gorodns Gin osv) Om vinteren er der mange mennesker der pga skitrafikken fra Østrig - men om sommeren må der bestemt være hyggeligt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 14:42

Efter min mening kan det ikke svare sig. Om du spare noget på bensin ved jeg
ikke. Men de fleste andre ting kan du købe biligere i Østrig.

MVH Robin

musenmette <musenmette.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ES349.5687$G3.786430@news010.worldonline.dk...
> Kan det betale sig at køre til Samnaun i Schweiz?
>
> Hvad er prisen fks. på benzin?
>
> Vi skal fra Odense til Camping Mediterrano, der ligger ved Lido di
> Jeselo, er der nogle der kender den campingplads?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 16:49

Robin wrote:
>
> Efter min mening kan det ikke svare sig. Om du spare noget på bensin ved jeg
> ikke. Men de fleste andre ting kan du købe biligere i Østrig.

Samnaun er en rigtig turist-ting...

Men parfumevarer, spiritus samt selvfølgelig benzin kan det meget vel
betale sig at købe - samt cigaretter.

Benzinen kostede i sidste måned ca. 0,90 schweizerfranc. Kombiner
besøget med en eller flere overnatninger i Prutz (ca. 35 km fra
Samnaun).

Brug så en dag på Kaunertal - et skønt område, som jeg vil foretrække i
forhold til Pfunds, som mange benytter på vej til og fra Italien. Turen
gennem Østrig kan så gøres uden vignette, hvis man bruger grænsen ved
Füssen, og kører via Fernpass, Landeck by og Rechenpass.

vh,
--
Carsten Stage

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 21:29

> Turen gennem Østrig kan så gøres uden vignette, hvis man bruger grænsen
> ved Füssen, og kører via Fernpass, Landeck by og Rechenpass.

En rigtig flot tur som let gøres med campingvogn. På den østrigske side af
grænsen til Italien er der forøvrigt en lille fin campingplads, som er velegnet
til at bruge som udgangpunkt til ture i området.

mvh Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-08-02 06:40

Henning Keseler wrote:

> En rigtig flot tur som let gøres med campingvogn. På den østrigske side af
> grænsen til Italien er der forøvrigt en lille fin campingplads, som er velegnet
> til at bruge som udgangpunkt til ture i området.

Enig - det er sansynligvis pladsen i Pfunds du omtaler, hvor jeg
foretrækker Prutz, der ligger omkring 15 km nordligere.

Det taler til Aktiv-Camping Prutz fordel at de accepterer Camping
Cheques helt frem til midten af juli måned! Den ligger lige overfor
indkørslen til Kaunertal, med gletscher og skiområde i bunden af dalen,
i 3000 meters højde. I selve Kaunertal, ved byen Feichten, ligger der
også en plads i meget smukke omgivelser.

Pladsen i Prutz findes på: http://aktiv-camping.at

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-08-02 17:49

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:3D535599.4CDF5333@fabel.dk...
> Henning Keseler wrote:
>
> > En rigtig flot tur som let gøres med campingvogn. På den østrigske side af
> > grænsen til Italien er der forøvrigt en lille fin campingplads, som er velegnet
> > til at bruge som udgangpunkt til ture i området.
>
> Enig - det er sansynligvis pladsen i Pfunds du omtaler, hvor jeg
> foretrækker Prutz, der ligger omkring 15 km nordligere.

Pladsen hedder Alpen Camping am Reschenpas og har adresse til Nauders, den
ligger kun ca 100 m fra grænseovergangen, der er en bensintank og en lille
restaurant og kun plads til ganske få enheder, så morgenbrødet bliver leveret på
trappetrinet. Den ligger så højt at natten er kølig, kan være behagelig efter Italiens
hede.
I øvrigt er jeg helt enig i din opfordring til at besøge Kaunertal, man skal bare være
klar over at div. panoramastrasser i Østrig er betalingsveje, i aug 2001 kostede
kaunertal-turen 260 ats for en personbil.

mvh Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-08-02 18:33

Henning Keseler wrote:

> Pladsen hedder Alpen Camping am Reschenpas og har adresse til Nauders, den
> ligger kun ca 100 m fra grænseovergangen,

Det er rigtigt - jeg bemærkede at der stod nogle spredte campingvogne og
mobilhomes - jeg opfattede det ikke som en campingplads.

> I øvrigt er jeg helt enig i din opfordring til at besøge Kaunertal,
> man skal bare være
> klar over at div. panoramastrasser i Østrig er betalingsveje,

Det er rigtigt, at der er en del vejstrækninger som kræver betaling.
Kaunertal udmærker sig ved at den smukkeste del faktisk kommer før
betalingsstedet, specielt hvis man kører fra hovedvejen og op ad de små
lokale bjergveje.

Jeg ligger i flytterod, så jeg har ikke lige 2002 prisen ved hånden, men
jeg mener det var 10-12 €, hvis man tager hele turen langs
smeltevandssøen til gletscheren og skiliften som bringer én fra 2750
meter til over 3000 meters højde.

--
Carsten Stage

NY E-MAIL ADRESSE! - stage@pc.dk

Kommentar
Fra : serilius

Dato : 18-01-03 15:08

Om det kan betale sig ,absalut ikke, kun spritten er lidt biligere,det er næsten lige så billig i østrig,og skal man kun købe sprit kan det aldrig gå