/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Efedrin
Fra : nytcam
Vist : 1078 gange
30 point
Dato : 20-08-04 11:03

Nogen der har erfaring med efedrin....
Kender 2 der brugte det samme med træning og tabte sig meget men vil gerne høre fra flere erfaringer....
Komentar om at det er farligt,dumt osv frabedes

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 11:09

Stimulerende stoffer virker stimulerende på en eller flere af kroppens funktioner. De forskellige stoffer har meget forskellig virkning og virkningstid. Mange af stofferne har en stimulerende virkning på centralnervesystemet, og nogle af de hyppigste virkninger er derfor øget puls og blodtryk. Andre har virkning på eksempelvis fedtvævet og medvirker til en øgning af fedtforbrændingen, mens andre igen virker luftvejsudvidende.

Blandt de letteste bivirkninger er søvnløshed og blodtryksøgning. Stoffer med stærkere virkning påvirker centralnervesystemet og har i nogle tilfælde medført dødsfald.

Følgende er eksempler på stoffer, der tilhører denne gruppe:

Amfetamin
Kokain
Efedrin <--!!!

Jeg ville nok ikke bruge det hvis jeg var dig :), men hver sin smag.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 11:09
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 11:26

Kan kun tilslutte mig PepsDK´s kommentar 100%

dova

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 20-08-04 11:42

Men jeg spurgte om der var nogen der havde erfaring med det...ik om man ku dø,om det var farligt eller sådan nået..?

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 11:46

Ja der har været eksempler på at folk er døde af det. Derfor jeg ikke vil anbefale det :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-04 12:25

Ja og dem der er døde af det, kan jo ikke udtale sig ;-

Kommentar
Fra : trisse63

Dato : 20-08-04 12:35

efedrin er et medikament.
Det blev benyttet i Letigen (slanketabletter er nu er trukket tilbage, grundet det kunne give hjerteproblemer og havde foråssaget lammelser og dødsfald)
Det bliver benyttet i receptpligtig hostesaft ( den der beroliger halsen)

Det siger sig selv at når det er et medikament er det læger der udskriver recepter.
At købe dette via internettet eller træningskammerater er utrolig dumt

Og JA det er farligt.. DU kan dø.

Bivirkninger : hjertebanken som det "mindste" onde. Blodtryksstigning og organskader er set, ligeså dødsfald.

Desuden er effedrin afhængighedsskabende, og tolerancetærsklen for dette medikament øges, dvs. hvis du eks. tager det hver dag, skal du have mere og mere for at få effekten af stoffet, Ganske som med Kokain, heroin og andre narkotika.. Og det siger sig selv at jo mere du tager af stoffet, jo mere ødelæggende kan det være.

Det er dit liv, dit ansvar.
Jeg ville ikke begive mig ud i forsøg, med et præparat der har en sådan historie.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 20-08-04 17:21

Hej...

Så et pogram om en pige der var afhænig af efedrin, på Dr. Phil showet. Hun skulle på en afvænnings klinik og var indlagt vist nok 4 gange på et år pga. stoffet. Hun startede med at tage stoffet fordi det holdt hende vågen og frisk til studierne og arb. som bartender og fandt ud af at hun tabte sig. Problemet var bare at hun var ved at dø af det og kunne ikke komme ud af misbruget.. Her er et link fra showet og hun er på nr. 2 billede...

http://www.drphil.com/show/show.jhtml?contentId=2082_addictions.xml

Lad mig høre hvad du syntes...

Mvh
Gisele

P.s. Jeg vil råde dig til at holde dig meget langt fra stoffet. Det er ligesom at tage speed...

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 30 point
Dato : 20-08-04 17:27

As of January 2004, the Bush administration has announced it is banning the sale of ephedra (ephedrine) and urged consumers to immediately stop using the herbal supplement that has been linked to numerous deaths and other harmful health effects.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-08-04 00:13

Jamen det er jo ikk det jeg spørger om....
Jeg spræger ikk om om det er farligt,om man kan dø osv-det ved jeg godt.
Jeg ville gerne høre gra folk der har taget det-godt som dårligt.
jeg har ikk selv tænkt mig at tage det-man taber sig bedst ved motion og sund kost.
det er til et projekt´...

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-08-04 00:17

gisele....
det er sådan nået jeg kan bruge :)
tak for linket

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-08-04 00:18

holder det åbet lidt endnu...håber flere breve fra folk der har åprøvet det

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 23-08-04 14:57

Tak for svaret gisele.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 24-08-04 23:54

selv tak - håber det kunne bruges... (li)