/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
At gøre hjemmeside inaktiv
Fra : sfl17
Vist : 623 gange
90 point
Dato : 20-08-04 10:20

Er det muligt at fortælle til sin hoster af ens hjemmeside, at man ønsker adgangen til siden lukket i fx to uger? Eller er det måske lettere at gøre den slags selv i Dreamweaver? Og hvis man endelig har lukket adgangen ned, kan siden så findes via fx google alligevel?? Sådan er den, at jeg søger visum til en diktatorstat og gerne vil undgå, at de finder frem til, hvem jeg er.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 20-08-04 10:26

Hmm, du kan jo altid bare lægge en blank side op (index.htm) :)

Om du kan få din hoster til det ved jeg ikke, men det tager nok længere tid :)

Husk da også lige at få fjernet informationer angående din hjemmeside på: http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&language=da#15

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 10:38

Peps har ret.
Du skal sørge for anonymitet hos DK hostmaster og med hensyn til søgemaskiner så kan du risikere, at Google har en cached side fra din web, men den kan du også få fjernet og du kan endda få dem til at lade være med at cache.
http://www.google.dk/intl/da/remove.html

Hvis du vil have din side passiviseret kan du jo bare lave en back-up af indholdet og så ellers slette.
In simpel index med oplysning om at siden holder ferie kunne måske også være godt.
Hvis du har en sitecenter eller andet hvor du redigerer via udbyderen ved jeg ikke om du kan lave back-up.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-04 10:57

Hvis du har en hjemmeside som ikke omtaler denne stat særlig positivt, så er den nok allerede hentet og "gemt".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-04 11:55

Du kan også via din index.htm automatisk omdirigere til en 'ikke eksisterende side'. Da vil besøgende blot få en meddelelse om, siden ikke kunne findes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-04 12:01

...men hvis alle andre sider på dit site stadig ligger tilgængelige, kan disse selvfølgelig nås ved at skrive hele URL'en til omtalte sider. Dette forhindre du ved at lægge dem alle i et midlertidigt bibliotek, som folk så må 'gætte' sig til navnet på/placeringen af, hvis de vil ind på dem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-04 12:20

Hvis du vil omdirigere via index.htm indsætter du blot denne linje i <head> ... </head> sektionen :

Kode
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=findes_ikke.dk">

Hvis du indsætter koden på alle dine sider, vil ingen af dem kunne nås

..og hvis du istedet for ; findes_ikke.dk , skriver en hvilken som helst anden URL ( f.eks. http://dmi.dk ), vil de der prøver at gå ind på dine sider, blive sendt til den URL du har valgt.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 90 point
Dato : 20-08-04 14:11

Ang søgemaskiner , kan man i roden af sin hjemmeside, lægge en fil der skal hedde 'robots.txt'
sample fra Html-kit
Kode
#
# This is an empty robots.txt file that can be used to indicate to
# WWW robots which parts of a web site should not be indexed.
#
# Following page has details on how to setup a robots.txt file and
# related security issues:
#
# http://www.chami.com/tips/internet/010198I.html
#

# 1. Uncomment following two lines by removing "#" at the beginning to
# indicate that all robots should stay away from the /cgi-bin/ folder

#User-agent: *
#Disallow: /cgi-bin/

# 2. Following two lines indicate that robots named "WWW_Robot_Name"
# should stay away from this site.

#User-agent: WWW_Robot_Name
#Disallow: /

# 3. Following two lines indicate that robots named "WWW_Wanderer_Name"
# should not index files in the /private/ folder.

#User-agent: WWW_Wanderer_Name
#Disallow: /private/

mere om det på :
http://www.chami.com/tips/internet/010198I.html
og
http://www.robotstxt.org

Hvis at din startsside hedder index.html, så omdøb den til eks. index.lukket
din side vil nu være ikke eksisterende.

hvis du kan bruge PHP
så er dette en god erstatning for index.php
den skal bare indeholde:
Kode
<?php
header("HTTP/1.0 404 Not Found");
?>

læs mere her:
http://dk.php.net/manual/da/function.header.php

Mvh. natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-08-04 14:20

hmmm! '404 Not Found' virker ikke lige hos mig,
men denne er sikker:
Kode
<?php
exit;
?>

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 22-08-04 20:58

Tak for svaret natmaden.