/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløs vga-vga
Fra : kimsdk
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 20-08-04 09:51

Er der nogen der har erfaring med noget udstyr til trådløs vga? I dag sætter jeg et vga kabel i pc og tilslutter kabel i laptop, og overtager derved "styring" af en projektor. Dette vil jeg gerne kunne gøre trådløst.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-08-04 10:42

Hejsa
Prøv at kontakte http://www.blackbox.dk/
Jeg har erfaringer med extender i cat 5 kabler fra Black box og de er meget gode.
Der findes meget "snavs" på marked af diskount produkter - hvis det skal bruges profesionelt kan det godt betale sig at få noget der virker.
De har også gode leveringstider.
Men jeg har ikke kigget i kataloget om det er et produkt de har...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 20-08-04 11:19

De kunne de desværre ikke hjælpe med (i Europa, da det kræver andre licenser end tilladt i DK (P&T) pga. båndbredder).

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 20-08-04 11:25

Hvor stor afstand ønsker dfu mellem de to vga medier ?

Bluetooth kan anvendes inden for kortere afstande (5 -10 meter)
802.11 trådløst netværk kan anvendes over længere afstande (10 - ? meter)

En lidt speciel løsning er at anvende strømnettet til overførsel af signaler,
men systemet er ikke anbefalingsværdigt hvis det er niveau-følsomme signaler,
der sendes, da strømspidserne i 220 volt nettet kan give forstyrrelser.

Mvh
CaP

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-08-04 11:36

Jeg tænker lige på en anden løsning...
2 Pcer en ene styre din projektor og "anden" pc er forbundet til "ene" via tådløstnet kort.
Så er du jo rimelig fri i dine Projektorshow - også til at andvende en "anden" når du f.eks køre Slideshow med lyd.
Der er mange gode programmer til Remote styring af PCer.

Det var bare en idé.

Held og lykke med din søgen...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 20-08-04 12:02

Jooo, der er mange mulige løsninger, men det jeg skal bruge er en trådløs vga-forbindelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : kimsdk

Dato : 02-02-06 13:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål