/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Peter Plys
Fra : Dittesen
Vist : 8702 gange
50 point
Dato : 19-08-04 20:27

Er der nogen, der ved, om jeg på nettet kan finde teksterne til Peter Plys sangene og eventuelt melodierne. Og hvor det i så fald er?

Venlig hilsen

Dittesen

Kommentar
Fra : merc1

Dato : 19-08-04 21:38

prøv om dette ikke er hvad du søger http://www.peterplysonline.dk/Sange.htm
jeg tror ikke man kan hente melodierne, det er nok ikke tilladt.

Line

Kommentar
Fra : moebes

Dato : 19-08-04 22:08

Det er muligt at du på http://letssingit.com kan finde nodeark .. teksten til en del af sangene er der i hvert fald .. søg på winnie the pooh som titel (man kan søge i kategorier som titel, kunster, album osv)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-08-04 06:06

Hej Dittesen:

På biblioteksdatabasen har jeg fundet ud af at der findes et nodehæfte med en del at Plys's melodier, om der også er tekster med ved jeg ikke. Og HVIS er de sikkert på Engelsk/Amerikansk se selv dette Link

http://www.herningbib.dk/bibdb/full-sh.asp?base=undefined&fn=21199990

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 20-08-04 09:02

Du kan muligvis finde tekster på http://musik.webdisney.dk/

Kommentar
Fra : Dittesen

Dato : 20-08-04 13:04

Tak for jeres bud. Min søn tænker vist på den sang, hvoraf jeg kun kan huske følgende Plysbjørn, Peter min Plysbjørn....

V.h.

Dittesen

Accepteret svar
Fra : merc1

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-04 21:03

Hej Dittesen.
Det kan vist kun være denne her din søn tænker på værsågod og god fornøjelse :

nu må jeg ud
nu må jeg af sted for
jeg skal se min gamle ven
han er rund han er pelset
jeg elsker ham for han er
Plysbjørn
Peter min Plysbjørn
ude på sjov
på jagt efter honning bier
Plysbjørn
hvor er han nu børn
plaskende
sjaskende
klatrer i honningtræer
sammen med andre dyr
ta`r vi på eventyr
men ikke i tordnende regn
og er man alene
ja så vil jeg mene
at det er rart med en rigtig god ven som
Plysbjørn
Peter min Plysbjørn
hvor end du går hen
så lad mig komme med
Plysbjørn
Peter min Plysbjørn
det` dig og det` mig
min go`e gamle Peter Plys

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 20-08-04 21:42

Se iøvrigt også denne side http://www.poohworld.dk/, hvor du kan finde plys-bogstaver og tal, hvis du skal lave et navneskilt til sønnike

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 20-08-04 21:45

Merc1, hvor fandt du egentlig sangen henne?

Kommentar
Fra : merc1

Dato : 21-08-04 08:15

Hej Dittesen, kan du bruge svaret ???????????????????

Godkendelse af svar
Fra : Dittesen

Dato : 21-08-04 18:25

Tak for svaret merc1.