/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Endnu et "hvilket grafikkort" spørgsmål
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 18-08-04 12:44

Regner med at jeg snart skal have købt nyt grafikkort, til at tage over for mit gamle Geforce 2.
Grunden til at jeg vil have nyt er primært muligheden for at kunne bruge mit tv som ekstra skærm, og det er vist ATI's Radeon kort der giver denne mulighed.

Men jeg er lidt i vildrede hvilken chipset/model jeg skal have ?
, synes der efterhånden er temmelig mange modeller at vælge imellem. Jeg håber at kunne holde mig omkring en 500kr, måske lidt mere. Computeren bruges sjældent til spil, så det er ikke nødvendigt at kortet er det hurtigste og nyeste på markedet. Der skal selvfølgelig være tv-out.

og så lige et tillægsspørgsmål, er der nogle ulemper ved f.eks. at se en film via tv-out, samtidigt med at man bruger en browser på skærmen?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-08-04 12:46

Hvor meget vil du offeR?

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 18-08-04 12:55

jeg citerer lige mig selv
"Jeg håber at kunne holde mig omkring en 500kr, måske lidt mere"

Kommentar
Fra : Clausskeldal

Dato : 22-08-04 18:45

Ok så har jeg da lige det kort du skal ha den opfylder det hele har den selv og den kan køre alt hvad du har brug for.
Sapphire ATI Radeon 9200, 256MB DDR, TV-OUT, Lite Retail 619 kr

du kan finde den på www.shg.dk
eller www.edbpriser.dk

mvh claus

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 22-08-04 20:48

Ok, den vil jeg kigge lidt på. Går dog og overvjer at købe en 9200SE, da ydelsen ikke har så høj prioritet

Accepteret svar
Fra : Chrillemand

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-04 22:57

9200SE er et godt kort. Det er billigt, og det har ret nyt. Mener det kom i starten af 2004. Men som Claus foreslår, gå ind på www.edbpriser.dk og under hardware vælger du grafikkort, skriver max pris, går ned i advanceret søgning, og vælger TVout som en af dine kriterier.

www.shg.dk er et knaldgodt sted at købe. Bestiller du inder 8.15 sendes det samme dag, og du har det dagen efter i mange tilfælde!

M.v.h. Chrille

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 26-08-04 16:47

Nå , der er vist en der har aktier i Shg

Men bruger også altid edbpriser, men denne gang synes jeg bare at der var lige lidt for mange modelnumre at vælge imellem, specielt taget i betragtning af at jeg intet kender til ATI, har altid kun haft Geforce.

Men det lader til at 9200SE er mit nye kort, så skal jeg bare lige have bestemt mig for en producent. Jeg siger tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 26-08-04 16:48

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 26-08-04 22:23

Aktier.....næh. jeg handler der bare ofte

Min lilleboror ejer kortet, og det kan køre spil, men ikke i fuld opløsning og max detaljer. Han bruger den stort set kun til at spille på, og har stort set ikke hørt nogle klagesange......

Tak for acceptere mit svar, og jeg håber du kan bruge det til noget!

m.v.h. Chrillemand