/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genvejelinks snyder
Fra : jeanette18
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 17-08-04 15:29

Hver gang jeg benytter et link (genvej) fra mine mapper får jeg pludselig vist dialogboksen for UDSKRIV, altså hvor jeg skal ind og markere hvilken printer jeg ønsker at benytte. Men jeg ønsker ikke at udskrive, blot at komme ind på linkets internetside.

Nogen der har et tip om hvad der kan være sket?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 17-08-04 16:06

Prøv at gå ind under mappeindstillinger > Filtyper > Og marker Internetgenvej. Så trykker du på avanceret. Der skulle gerne stå i rækkefølge Open, Print, Printto. Hvis open ikke findes skal du lave den som ny. Skriv open som handling, rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l som program der udfører handlingen, sæt flueben i Brug DDE, under program skriver du shdocvw og under emne System

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-08-04 17:20

hej tedd. Har været inde og checke og indstillingerne er som du beskriver. Så desværre.....:(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-04 21:12

Hmm! Ja så må jeg bare være med på en lytter her Med mindre Internet genvej ikonet osse er tilknyttet print ikonet og der er en konflikt der?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-08-04 21:47

Det kan godt være at dette lyder "lidt" amatøragtigt, men jeg ved at mange mennesker idag stort set aldrig slukket for PC'en. Sommetider når div. programmer opfører sig mærkeligt, er det altså en god ide at slukke og starte op igen, nogle gange er det nok blot at genstarte. Prøv det! Det gør ihvertfald ingen skade. Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 18-08-04 00:45

Desværre. Ingen løsning denne gang. Jeg har nu valgt at ghoste computeren tilbage og problemet blev dermed løst.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-08-04 00:53

Hej Jeanette. Hvad mener du med at ghoste computeren tilbage?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 18-08-04 00:58

Hej. Jeg benytter ofte norton ghost til at lave backup af hele computeren (faktisk 2. dag p.g.a. vigtige dataer) og fik løst problemet på den måde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-08-04 01:00

Helt OK Jeanette, kendte blot ikke udtrykket. Prøvede du at genstarte eller slukke/tænde som jeg foreslog?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 18-08-04 01:05

Ja det gjorde jeg da. Da fejlen er sket inden for det sidste 1½ døgn (siden min sidste ghost backup) kan den principielt kun være sket i forbindelse med installering af spamfighter hvilket virker helt ulogisk. Der er ikke foretaget andre installeringer/opdateringer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-08-04 01:14

Du har helt ret. Det virker meget ulogisk. I de gamle DOS-dage kunne vi altid finde ud af sådan noget. Det er desværre ikke altid muligt idag. Nu fik du jo også kun hjælp af mig og tedd. Havde du bragt spørgsmålet ud til en lidt større gruppe, ville du også ha' fået svar fra folk som MOLOKYLE, emesen og kelld. Jeg ved ikke om der findes en mere overordtnet gruppe man kan spørge på, Men de fleste NØRDER abonnerer på kandu.dk, og selv om den primært er beregnet til spørgsmål/tip omkring selve kandu.dk, vil ingen reagere negativt hvis du starter dit spørgsmål med HJÆLP! Kærlig hilsen Arne