/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvordan laver man kakao
Fra : hamderhtlm
Vist : 2543 gange
20 point
Dato : 17-08-04 12:53

Er der nogen der ved hvordan man laver kakao. Med kakao pulver?

//Hamder

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 17-08-04 12:56

Putter det i og rører rundt???

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 17-08-04 12:59

Hvor lang tid? Og hvor meget sukker ska der i?!

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 17-08-04 13:00

Altså det er sådan noget kakao pulver som man skal Koge og der skal mælk og sukker i!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 13:20

Så vidt jeg husker bruger man 1 teskefuld kakaopulver og 1 teskefuld sukker pr. kopfuld. Men det kan ses på pakken
kakao og sukker blandes.
Mælken bringes i kog,
Tages af kogepladen mens kakao og sukker piskes i.
Derefter koges det op i kort tid.

Mælk er slem til at brænde på. et lille råd er at komme en smule vand i gryden først.
Og det koger let over.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 17-08-04 13:21

Hvis du vil have en god varm cacao skal du bruge oboy,mælk som du plejer og vil du give den en rigtig god smag.skal du komme en lille kladt nutella i.Du behøver ikke sukker!

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 17-08-04 13:23

Cacao må ikke koge:_)) det må kun varmes

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-08-04 13:41

Man rører 1-1½ tsk cacao med 1 tsk sukker pr kop kakao.

1.Mælken sættes over
2.rør pulver og sukker sammen, tilsæt en lille smule mælk
3.rør og tilsæt mælk til en cremet konsistens
4. Når mælken koger, tag den af varmen og rør cacaoen i

Det lyder ret omstændeligt når det bliver skåret ud i pap, men det lød som om det var det der er brug for.
Velbekomme

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 17-08-04 15:55

Prøv at kigge på cacaopakken. Der står sikkert en opskrift.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-04 18:46

Smelt ca. 1 spsk smør i en gryde
Kom ca. 2 spsk cacao i
Kom ca. 2 spsk sukker i
Rør det sammen og kom lidt af 1 liter mælk i.

Når det lissom er blandet, kommer du resten af mælken i og rører stille og roligt til det er LIGE VED at koge.

Kom 1 tsk. frysetørret kaffe i - det understreger cacaosmagen.

Værsåsko! Varm cacao

Hanne

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 18-08-04 09:28

Hej - Kacao - skal altså varmes og koge for at fremhæve chokolade smagen og duften.. og så skal du bruge en god stærk ckcao - med højt chokoladeindhold over 15% - jeg bruger en hollands cacao og gør følgende:
I en gryde blander du :
2 spsk kakao
ca.3 spsk sukker( efter smag - men god kakao er jo bitter i sig selv.)
lidt vand nok til at lave en lind masse... giv dette et opkog - men kun et øjeblik - for du skal ikke brænde massen. Der vil brede sig en dejlig chokoladeduft... tilsæt ca 1 liter mælk - og varm kakaoen op forsigtig til lige under kogepunktet.
velbekomme
lilleli

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-08-04 10:05

Hov jeg glemte at fjerne fluebenet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-04 08:13

ADDDrrr, skal der et flueben i din cacao?

Muntermandagshilsen
Hanne

Kommentar
Fra : Ah_Butcha

Dato : 25-09-04 10:49

hej hej.

Hvis du skal have en rigtig god kop varm kakao skal du gøre som følgende.

Kom 1 liter mælk i en gryde.
Kom en halv kop cacao pulver i.
Kom så ca 200 g god koge chokolade i.

Kog det hele op og smag til med Flormelis.

Efter min smag skal der ca 2 spiseske fulde i...

Så har du altså en rigtig god kop hot chocolat.

MUMS

Hilsen Torben

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-09-04 11:18

Ah Butcha - jeg vil føje en teske instant kaffe til din chokolade.

Jeg drikker ikke kaffe, men det smager skisme godt i kakao!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-10-04 23:48

Hva' så Butcha - har du prøvet dem alle af???

Husk at lukke spørgsmålet ved at klikke på accepteret svar, lige over ruden på det svar, du synes, er det bedste.

MVH
Hanne