/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Handyman.
Fra : Birgitta
Vist : 486 gange
315 point
Dato : 17-08-04 08:03

Jeg har arvet nogle møbler og min lille lejlighed er lige nu i kaos.
Er der nogen, der har ideer til, hvor jeg henvender mig for at få hjælp?
Jeg har brug for at 1) få flyttet tunge ting, 2) få hængt nogle tunge laminatskabe op på væggen, 3) få sat nogle malerier op. 4) få vendt nogle små låger i de føromtalte skabe. -Og sikkert også andre ting.
---Hjælp, min ryg kan ikke klare mere!

Vigtigt er det, at det er en stærk fyr som ikke drikker i arbejdstiden og som kan lave noget i en fart. Jeg ved, at det vil koste, og det er OK. Jeg bor i Københavnsområdet.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-08-04 08:13

Pas nu på hvem du lukker ind i dit hjem, der går gale mænd rundt derude, som kun er ude på at forulempe små damer!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-04 08:14

Nu ved jeg ikke hvor udbredt det er i København.
Men et Hjemmeservicefirma kunne være en løsning.
Men der må du i gang med de lokale aviser eller telefonbog for at se om du kan finde et sådant der kan klare Handyman-opgaver.
Ellers må du næsten selv prøve at annoncere efter en, enten ved opslag eller i annonceaviser.
hilsen dova

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 325 point
Dato : 17-08-04 08:42

http://www.citybrodrene.dk

...eller hvad med en kvinde?
http://frudahl.dk/

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 17-08-04 08:46

Prøv www.jobber.dk

MVH
/sgb

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-08-04 09:32

Prøv at spørge Molokyle her fra siden..han hjælper tit med lidt af hvert..

Sus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-04 10:14

Nøj, jeg har altså lige svaret jer allesammen, men den er åbenbart smuttet...
Jeg prøver lige igen:

Tak til alle, bliv endelig ved.

olarsen: Jeg er ikke ingen "små dame". Jeg er 182 høj og rimeligt veltrænet...
dova: Hjemmeservice i københavnsområdet er hovedsagelig rengøring og havearbejde. Jeg kan ikke finde nogen, der også kan løfte, slæbe og lave fornuftigt håndværk.

annvibeke: Jeg har sendt mail til de 2 firmaer, du nævner. Så får vi se, hvor lang tid der går før jeg hører fra dem. Jeg har skrevet, at det er en hastesag...

sm7sgb: Jeg har kikket på dit link. Men det er lidt svært at se, hvem det er, man får fat i. Ikke fordi jeg er bange for voldelighed, men det ene skab, der skal op og hænge, indeholder nogle gamle vinglas... Det skulle ikke ret gerne drysse ned igen...

Sus: Er Mol københavner? Og gennemgående ædru? Og stor og stærk? Og med kun få tommelfingre? Og har han tid og lyst til et ekstrajob?

(jeg tror lige, jeg kopierer inden jeg sender, denne gang.....)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-08-04 19:34

Hej Birgitta
Hmm Molo er Amarkaner, og jo gennemgående ædru..hmm ja det er jeg sikker på at han kan være hvis det skal være *GG* nej han er go nok i den retning. Stor og stærk..hmm jo han er meget veltrænet, præcist hvor stærk han er ved jeg ikke helt. Det det med tommelfinre, der vil jeg tro at han godt kan finde ud af det du beskriver. Men spørg ham selv, du skal bare stile en tråd til ham, så er han der som en mis Tid og lyst..ja det vil jeg tro, men her må jeg igen bede dig spørge ham selv...ved han har aldrig penge nok..sååh han vil sikkert gerne tjene nogen *G*

Venligst sus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-08-04 18:06

Hej, igen!
Så er jeg ved at være igennem det værste.
I tirsdags kl. 9.30 sendte jeg jo mail til de 2 firmaer, som annvibeke nævnte. Kl. 12.30 fik jeg mail tilbage med tilbud fra det ene, frudahl.dk og tlf. nr. så vi evt. kunne aftale tid næste dag, altså onsdag. Jeg ringede op med det samme, fik et par handymans (m/k) ud onsdag kl. 9. De arbejdede bravt det meste af onsdagen, og den ene (Palina Dahl) kom igen fredag og afsluttede arbejdet.
Så nu sidder jeg inde under et stort skab som er hængt op på væggen med alle mine gamle glas i, når jeg bruger computeren... Men jeg har altså også fuld tillid til, at det nok skal holde. -- Betonvæggen krævede specialbor og borehammer... Så kan jeg sgda godt forstå, at jeg har haft problemer, når jeg har forsøgt at sætte noget op med min egen lille boremaskine... --Og jeg er heller ikke så sikker på, at den sikkert både dygtige og flinke Molo har det fornødne værktøj, hvis han aldrig har penge nok... Det så dyrt ud, det fine værktøj, fru Dahl havde...

Nåmen så skal jeg bare have puttet alt ind i skabene igen. Og så har jeg lige 3 kasser ting til loppemarked..
Og et stort rundt fyrretræsbord med 2 plader som jeg skal af med.. Forslag til, hvor jeg sælger det? Altså bordet. Links?

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 20-08-04 18:15

Tak for svaret annvibeke.

Jeg kan varmt anbefale den gode "frudahl" hvis du eller andre skulle komme i håndværksmæssig nød. Palina bare strutter af arbejdslyst og kreativitet. Hun var "mand" for at løse de mange problemer, der opstod undervejs, og midtvejs omforhandlede vi det tilbud med timebetaling, hun havde givet fra start af, da det viste sig, at opgaven varede væsentlig længere end vi havde skønnet.